وعده کره جنوبی برای افزایش حمایت از اوکراین/ ارسال سلاح در دستور کار نیست

تهران- ایرنا - سخنگوی ریاست جمهوری کره جنوبی اعلام کردیون سوک یول رئیس‌جمهوری این کشور در اولین دیدار خود با ولودیمیر زلنسکی رئیس‌جمهور اوکراین در روز یکشنبه وعده کمک‌های بیشتر به اوکراین داده است. به رغم فشارها بر سئول برای حمایت نظامی از اوکراین، وعده های جدید یول شامل کمک های تسلیحاتی به اوکراین نمی شود.

به گزارش یکشنبه ایرنا از خبرگزاری یونهاپ، به گفته لی دو وون سخنگوی دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی، یون پس از تشکر زلنسکی از کره جنوبی برای کمک های بشردوستانه و درخواست کمک های اقلام به اصطلاح غیرمهلک بیشتر، این قول را داد.

لی در یک جلسه توجیهی با خبرنگاران در سئول اضافه کرد: «رئیس‌جمهور گفت برای تامین سریع اقلام مورد نیاز اوکراین از جمله تجهیزات مین‌زدایی و آمبولانس‌ها تلاش خواهد کرد.»

در این دیدار، یون ضمن تاکید بر حمایت کره جنوبی از اوکراین، بیان کرد سئول برای نظم بین المللی مبتنی بر آزادی، همبستگی بین المللی و قوانین ارزش قائل است.

این دیدار در حاشیه نشست سران گروه هفت، یک روز پس از ورود زلنسکی به هیروشیما برای جلب حمایت بین المللی در نبرد کشورش با روسیه انجام شد. در بیانیه دفتر ریاست جمهوری کره جنوبی آمده است که دیدار یون و زلنسکی به درخواست اوکراین ترتیب داده شده بود.

چند روز پیش تر نیز یون با اولنا زلنسکا همسر زلنسکی، در سئول ملاقات و متعهد شده بود کشورش به کمک پیوسته به اوکراین در هماهنگی نزدیک با جامعه بین المللی ادامه خواهد بود.

کره جنوبی چند نوبت کمک های بشردوستانه برای اوکراین ارسال کرده است اما تاکنون درخواست های کی یف برای سلاح های کشنده را رد کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha