امدادگران هلال احمر سه نفر را در ارتفاعات چیچکلو تکاب نجات دادند
عکس تزئینی است

مهاباد - ایرنا - سرپرست جمعیت هلال احمر آذربایجان غربی گفت:پیمایش ۱۰ کیلومتری امدادگران منجر به یافتن سه مفقود شده در ارتفاعات چیچکلو و نجات آنان شد.

حمید محبوبی روز یکشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: شب گذشته پس از اعلام مفقود شدن سه نفر در ارتفاعات چیچکلو، ۲ تیم امداد و نجات کوهستان شعبه تکاب به محل حادثه اعزام و یک تیم در محل شعبه به عنوان پشتیبان حضور داشت.

وی افزود: تیم‌های اعزامی بعد از حضور در منطقه به دلیل وضعیت جوی نامساعد با هماهنگی ستاد به محل شعبه بازگشتند و صبح پس از روشن شدن هوا دوباره به منطقه بازگشته و بعد از طی مسافتی ۱۰ کیلومتری افراد گم شده را پیدا کردند.

سرپرست هلال احمر آذربایجان غربی اضافه کرد: هم اکنون وضعیت عمومی این افراد مساعد بوده و پس از انتقال به پایین، تحویل خانواده‌هایشان شدند.

محبوبی ضمن قدردانی از تلاش امدادگران هلال احمر تکاب، از کوهنوردان و گردشگران خواست در زمان بارش باران و نامساعد بودن وضعیت جوی از صعود به ارتفاعات خودداری کنند و هنگام رفتن به کوهستان تجهیزات و وسایل ایمنی لازم را به همراه داشته باشند.

امدادگران هلال احمر سه نفر را در ارتفاعات چیچکلو تکاب نجات دادند

این سه نفر روز گذشته به منظور چیدن گیاهان بهاری به ارتفاعات چیچکلو شهرستان تکاب رفته بودند اما بر اثر بارش باران و تگرگ و تاریکی هوا راه خود را در کوهستان گم کردند و امروز با تلاش چند ساعته امدادگران هلال احمر پیدا شدند.

طبق اعلام هواشناسی مهاباد تکاب با ثبت ۴۴.۶ میلی‌متر بارندگی پربارش ترین شهر در استان آذربایجان‌غربی طی شبانه روز گذشته بود.

تکاب در جنوب آذربایجان غربی واقع شده و شامگاه گذشته بارش باران رگباری و تگرگ در برخی محلات این شهر مانند قره ناو، کمربندی ولایت، ورودی بیجار، شریف آباد و بلوار شهید نسرین پور باعث ایجاد سیل و آبگرفتگی معابر و برخی منازل مسکونی شد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha