۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۱۶
کد خبرنگار: 2239
کد خبر: 85117689
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۰ میلیارد تومان  برای احداث باغستان کودک در کرج اختصاص یافت

کرج – ایرنا - معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج گفت: ۱۰ میلیارد تومان اعتبار برای احداث باغستان کودک در منطقه تفریحی گردشگری باغستان این کلانشهر اختصاص یافت.

به گزارش ایرنا،‌ عباس سعیدی کیا روز یکشنبه در نشست بررسی طرح‌های گردشگری واقع در حریم کرج که با حضور رییس کمیسیون شهرسازی و معماری شورای شهر برگزار شد، اظهار کرد: از مهمترین این طرح‌ها می‌توان به ایجاد باغستان‌های تخصصی و موضوعی از جمله باغستان کودک در دهکده تفریحی- گردشگری باغستان و احداث تله کابین در ارتفاعات بیجی این کلانشهر اشاره کرد.

این مسئول بیان کرد: البته طبق بررسی‌های مشاور پروژه برای بهره برداری از این مجموعه علاوه بر ۱۰ میلیارد تومان به اعتبار بیشتری برای آن نیاز است .

سعیدی کیا خاطرنشان کرد: طراحی باغستان کودک به گونه است که جامعه هدف بتوانند به بهترین نحو با طبیعت پیرامون خود تعامل برقرار کرده و فرهنگ دوستی با آن را از طریق بازی تقویت کنند.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج ادامه داد: در فرایند ایجاد این باغستان از مصالح طبیعی از جمله شن و ماسه استفاده می شود و امکان ارتباط مستقیم کودکان با عناصری مثل خاک و آب، فضای سبز فراهم خواهد شد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه زندگی شهرنشینی و مشغله والدین باعث شده کودکان مثل گذشته نتوانند در دل طبیعت حضور پیدا کنند، حضور در این باغستان می‌تواند تجربه فوق العاده‌ای برای گروه سنی‌ای باشد که بسیاری از مفاهیم را از طریق بازی فرا می‌گیرند.

به گفته سعیدی کیا، شهرداری کرج با ایجاد باغستان پنج هکتاری کودک، اهداف دیگری از جمله رشد خلاقیت و افزایش روحیه ماجراجویی در نسل جدید را دنبال می‌کند.

وی یادآور شد: هر یک از باغستان‌های این دهکده تفریحی به گونه ای طراحی می‌شوند که هر شهروند متناسب با علایق، توانایی جسمی و حتی روحیات خود بتواند انتخاب مناسبی داشته و با حضور در فضای مورد نظرش ساعات خوشی را سپری کند.

سعیدی کیا گفت: بستر لازم از جمله تامین زمین مناسب برای ایجاد باغستان کودک فراهم شده و طراحی فاز اول آن به اتمام رسیده است .

احداث تله کابین با مشارکت بخش خصوصی

سعیدی کیا در ادامه سخنان خود به برنامه ریزی برای ایجاد تله کابین در ارتفاعات بیجی اشاره کرد و افزود: طرح این پروژه نیز تهیه شده و مسیر اجرای آن هم مشخص و به تصویب شورای اسلامی شهر کرج رسیده است.

این مسئول گفت: برای اجرای این طرح محدودیت‌هایی از جمله عبور دکل‌های فشار قوی برق در محدوده اجرا وجود دارد که برای رفع آن بازدیدی به همراه برق منطقه‌ای تهران از محوطه مد نظر صورت گرفته و به زودی تصمیم نهایی اعلام می‌شود.

وی تاکید کرد: به پیشنهاد مشاور، اولین ایستگاه این تله کابین از مجاورت بزرگراه شمالی در محدوده عظیمیه آغاز و به قله بیجی ختم می‌شود.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه طرح‌های گردشگری متنوعی برای ارتفاعات بیجی در نظرگرفته شده، احداث این تله کابین می‌تواند نقش به سزایی در توسعه گردشگری کرج، اشتغالزایی و جذب مسافر داشته باشد.

این مسئول با تاکید بر اینکه اجرای این پروژه اعتبار بسیار زیادی نیاز دارد، گفت: تعدادی سرمایه‌گذاران بخش خصوصی برای اجرای این پروژه اعلام آمادگی کرده‌اند که در حال بررسی شرایط آنها هستیم.

معاون معماری و شهرسازی شهرداری کرج با اشاره به اینکه بهره برداری از تله کابین بیجی گامی در راستای ایجاد درآمد پایدار برای مجموعه مدیریت شهری محسوب می‌شود، گفت: این طرح به محض انعقاد قرارداد و جذب سرمایه سرمایه گذار بخش خصوصی وارد مرحله اجرا می شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha