روابط عمومی‌ها در مقابل امیدزدایی دشمن امیدآفرینی کنند

شیراز- ایرنا- مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: روابط عمومی ها در مقابل تلاش دشمن برای امیدزدایی در جامعه وظیفه امیدآفرینی دارند.

به گزارش خبرنگار ایرنا، افشار دارابی یکشنبه همزمان با هفته ارتباطات و روابط عمومی در همایش روابط عمومی های دستگاه های اجرایی فارس در شیراز افزود: در شرایطی که امروز در منطقه و دنیا شکل گرفته، ما روابط عمومی ها با مسایلی مواجه هستیم که شغلمان را تحت تاثیر خود قرار داده و پیچیدگی های این شغل را بیشتر کرده است.

وی ادامه داد: روابط عمومی امروز با پدیده ای به نام فضای مجازی، روابط عمومی الکترونیک، جنگ ترکیبی و جنگ شناختی مواجه است.

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور یادآور شد: همچنین امروز شیوه های نوین تبلیغات را داریم و باید دید که آیا توانسته‌ایم شیوه‌های نوین و سنتی تبلیغات را با هم ترکیب کنیم.

دارابی گفت: نظام مدیریتی کشور باید آرام آرام به جوانان سپرده شود، از طرفی بحث جهاد تبیین و امسال نیز بحث انتخابات را داریم که روابط عمومی ها باید برای هرکدام از این مواد یک برنامه داشته باشند.

وی افزود: انتخابات امسال را بر اساس چهار مولفه مدنظر رهبر معظم انقلاب یعنی مشارکت، امنیت، رقابت و سلامت انتخابات را پیش رو داریم و بر همین اساس روابط عمومی‌ها باید در فضای نخبگی، فضای رسانه و گروه‌های مرجعی که با آنها در ارتباط هستند آرام آرام برنامه‌های خود را طراحی و تبیین کنند.

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور بیان کرد: یکی از مسایل مهمی که داریم بحث تبلیغات هوشمندانه است و باید برای این یک الگوهای جدید را تعریف کنیم و اولویت کاری باید شناخت دقیق از مطالبات و ذائقه مردم باشد.

دارابی، روابط عمومی ها را پرچمداران مقابله با سیاه نمایی دشمن دانست و افزود: روابط عمومی ها باید برای مقابله با سیاه نمایی دشمن یک اتاق فکر ایجاد کنند.

وی ادامه داد: روابط عمومی هرچه چابک تر باشد می تواند با ابزارهای لازم و نیروی متخصص بسیار موثرتر و بهتر از یک روابط عمومی فربه و تشکیلاتی سازمانی عمل کند.

مشاور وزیر و رییس مرکز اطلاع رسانی وزارت کشور گفت: در ارتباط با مهارت مدیران در بحث فضای رسانه نیاز است که مدیران دستگاه‌های اجرایی ابتدا با نقش و جایگاه روابط عمومی ها آشنا شوند.

دارابی افزود: روابط عمومی از نگاه بنده در یک اداره و سازمان در سطح معاونان آن مجموعه است اما اینکه چه کاری انجام دهد که یک روابط عمومی توانمند باشد به عملکرد آنها باز می گردد.

وی ادامه داد: روابط عمومی اگر از ظرفیت رسانه ها، فضای مجازی و سایر واحدها و بخش ها به خوبی استفاده کند در عملکرد خود موفق خواهد بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha