۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸
کد خبرنگار: 979
کد خبر: 85117794
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اهدای عضو در سبزوار ۵۵ بیمار را به زندگی برگرداند

۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۶:۳۸
کد خبر: 85117794
اهدای عضو در سبزوار ۵۵ بیمار را به زندگی برگرداند

سبزوار- ایرنا- رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار گفت: اهدای اعضای ۱۳ بیمار مرگ مغزی این شهرستان در یکسال گذشته به ۵۵ بیمار نیازمند دریافت عضو زندگی دوباره بخشید.

دکتر محمد سالاری روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا با اشاره به روز ملی اهدای عضو، اظهار کرد: میزان اهدای عضو در سبزوار بیشتر از میانگین کشوری است و این شهرستان بدین لحاظ رتبه چهارم را در کشور دارد.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی سبزوار به واسطه ایثار و سخاوت خانواده های بیماران مرگ مغزی، رتبه چهارم اهدای عضو را در بین دانشگاه های علوم پزشکی کشور کسب کرده است.

دکتر سالاری گفت: از سال ۱۳۸۵ که فعالیت واحد اعضای پیوندی در دانشگاه علوم پزشکی سبزوار آغاز شده تاکنون ۱۳۴ بیمار مرگ مغزی برای اهدای عضو به بیمارستان منتصریه مشهد اعزام شده اند که از این افراد ۵۲۰ عضو به نیازمندان دریافت عضو پیوند شده است.

رییس دانشگاه علوم پزشکی سبزوار افزود: از پیوندهای صورت گرفته در سالیان اخیر ۱۸۳ عمل مربوط به پیوند کلیه، ۱۳۶ مورد قرنیه، ۱۰۵ مورد کبد، ۷۵ مورد پوست، ۹ فقره قلب و سه مورد پانکراس به بیماران نیازمند عضو به صورت رایگان اهدا و پیوند شده است.

وی با تاکید بر لزوم آشناسازی خانواده ها و افراد با اقدام فرهنگی و ارزشمند اهدای عضو، گفت: با توجه به اینکه در هر ۲ ساعت یک بیمار نیازمند عضو جان خود را از دست می دهد، لازم است پس از حوادث تلخی که منجر به مرگ مغزی افراد می شود؛ این سنت نیکو و ایثارگرانه به سرانجام برسد.

۳۱ اردیبهشت به نام روز ملی اهدای عضو نامگذاری شده است.

سبزوار در ۲۳۰ کیلومتری جنوب غرب مشهد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha