۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۱۸:۲۳
کد خبر: 85117857
T T
۳ نفر

برچسب‌ها

تمام ظرفیت‌ها برای کنترل و کاهش میزان تصادفات شهر اراک بکار گرفته شود

اراک - ایرنا - معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی گفت: تمام ظرفیت‌ها برای کنترل و کاهش میزان تصادفات شهر اراک بکار گرفته شود.

«محسن خیرمند» روز یکشنبه در حاشیه نشست کارگروه پیشگیری و کاهش وقوع تصادفات شهر اراک در گفت و گو با ایرنا، افزود: سال گذشته موضوع نصب چراغ راهنمای میدان ولیعصر(عج) توسط معاونت امور زیربنایی و حمل و نقل شهرداری مصوب شد اما در این خصوص تاکنون اقدامی صورت نگرفته است.

وی تاکید کرد: میدان ولیعصر( عج) از ساعت هفت عصر تا ۲۱ شب مردم شاهد ترافیک زیادی است که باید در اسرع وقت و در ۲ هفته آتی در نشست کمیته فنی شورای ترافیک با مدیریت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری مرکزی، این مهم تعیین تکلیف شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی ادامه داد: همچنین مقرر بود ورودی مسجد واقع در میدان امام خمینی( ره )، کیوسک مقابل مسجد و دستگاه «ای تی ام» که فضا را اشغال و ایجاد ترافیک کرده، سال گذشته تعیین تکلیف شود که تاکنون در این راستا اقدامی صورت نگرفته است.

خیرمند اظهار کرد: مقرر بود محل کمپ مسافرین از میدان امام خمینی( ره ) به پارک شهید باهنر منتقل شود، چرا که
اکنون محل استراحتگاه و سرویس بهداشتی حذف شده که جانمایی این طرح ها، جزو تعهدات شهرداری است و باید در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

وی با بیان اینکه در ورودی مسجد باید از سوی شهرک قطب صنعتی اراک بازگشایی شود، گفت: مسجد ترافیک ایجاد نمی‌کند، بلکه بزرگ‌ترین مشکل ترافیک وجود کیوسک مقابل مسجد است.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی اضافه کرد: در خصوص کیوسک مقابل مسجد امام خمینی(ره) اخطاریه لازم ارایه شود و در سه روز آتی مهر و موم شود و به هیچ عنوان قرارداد کیوسک تمدید نشود.

خیرمند اظهار کرد: قرار بود طرحی جامع برای ورودی و خروجی شرکت‌ها و سازمان‌ها از میدان امام خمینی (ره)، پل اصناف و بالعکس و ایجاد دوربرگردان پل اصناف از سوی معاونت امور زیربنایی شهرداری و رئیس شورا انجام شود
که انتظار است اصلاح دسترسی‌ها به سازمان‌های ذیربط ارایه شود و ظرف ۲ ماه آتی تعیین‌ تکلیف شود.

وی تاکید کرد: چنانچه مسیر دسترسی هتل امیرکبیر از سمت کمربند جنوبی، مغایر با مصوبه شورای ترافیک است، باید این مسیر مسدود شود.

معاون اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان مرکزی، با اشاره به مبادی ورودی و خروجی گمرک نیز گفت: در خصوص مسیر ورودی گمرک، مشکل جدی وجود دارد، قرار بود ورودی از سمت پل اصناف و خروجی از سمت محیط زیست باشد و مقرر بود سازمان همیاری یک قطعه زمین در این راستا در اختیار بگذارد که این امر انجام نشده و انتظار است در اسرع وقت تعیین تکلیف شود.

اراک مرکز استان مرکزی است و در این منطقه ۵۸۰ هزار نفر ساکن است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha