۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۲، ۲۱:۲۱
کد خبرنگار: 1004
کد خبر: 85117948
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

۴۲ گروه نمایشی در خراسان رضوی تحت حمایت صندوق اعتباری هنر قرار دارند

تربت حیدریه - ایرنا - رییس گروه هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: دست کم ۴۲ گروه هنرمند نمایشی شناسنامه دار فعال در سطح استان از امکانات و تسهیلات صندوق اعتباری هنر بهره‌مند هستند.

به گزارش ایرنا، جواد روشندل امروز یکشنبه در نشستی با مدیران اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی جنوب خراسان رضوی و اصحاب فرهنگ و هنر تربت‌حیدریه افزود: هنرمندان دیگر رشته‌ها اعم از فردی و گروهی نیز از خدمات حمایتی وزارت فرهنگ و ارشاد بهره‌مند هستند.

وی اضافه کرد: هم اکنون در استان خراسان رضوی دست کم چهار هزار و ۵۰۰ نفر هنرمند و فعال فرهنگی رشته های مختلف عضو صندوق اعتباری هنر هستند. 

وی همچنین گفت: در تربت‌حیدریه ۱۴۳ نفر عضو صندوق اعتباری هنر هستند که از این تعداد ۹۰ نفر معادل ۶۲ درصد مشمول بیمه پایه صندوق هستنند.
روشندل با بیان اینکه این رقم بالاتر از میانگین عضویت که حدود ۵۰ درصد می باشد، است افزود: به لحاظ تعداد اعضای رسمی، رتبه هنر تربت‌حیدریه در جایگاه هشتم استان خراسان رضوی قرار دارد.
وی در پیوند با فراوانی هنرمندان تربت حیدریه که عضو صندوق اعتباری هنر هستند، گفت: حوزه تئاتر با ۶۶ نفر، موسیقی ۳۱ نفر و هنرهای تجسمی با ۱۳ نفر بیشترین اعضا را تشکیل می دهند.

فاطمه نخعی نیا رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی تربت‌حیدریه نیز گفت: بر اساس رویکرد جدید وزارتخانه متبوع دیدارهای چهره به چهره و دریافت مشکلات و مسائل صنفی اصحاب فرهنگ و هنر در دستور کار قرار گرفته است و نسبت به رفع نیازهای هنرمندان اهتمام جدی داریم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha