نیروهای گروه واگنر در روزهای آینده خطوط مقدم در اوکراین را ترک می‌کنند

تهران- ایرنا- یوگنی پریگوژین رئیس گروه شبه نظامی واگنر یکشنبه شب اعلام کرد که نیروهایش پس از تسخیر تمام مناطقی که قول داده بودند روز پنجشنبه خطوط مقدم جبهه در شرق اوکراین را ترک خواهند کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از سی ان ان، پریگوژین گفت که پس از خروج نیروهای واگنر، مواضع خود را به وزارت دفاع روسیه تحویل می‌دهیم.

رئیس واگنر در پیامی صوتی در صفحه تلگرام سرویس مطبوعاتی خود، افزود: ما همانطور که پیشتر گفتم مواضع خود را به وزارت دفاع روسیه تحویل می‌دهیم و در روز ۲۵ ماه مه (۴ خرداد) از منطقه جنگی خارج می‌شویم لذا تمامی وظایفی که ادامه خواهد داشت از روز پنجشنبه توسط یگان‌های شجاع وزارت دفاع انجام می‌شود و ما به اردوگاه‌های صحرایی می‌رویم.

پریگوژین گفت: از اول ژوئن (۱۱ خرداد) حتی یکی از نیروهای گروه واگنر تا زمانی که سازماندهی مجدد و تجهیز و آموزش نیروها را به انجام برسانیم، در خط مقدم نخواهند بود.

وی همچنین تاکید ولودیمیر زلنسکی رئیس جمهور اوکراین مبنی بر اینکه شهر باخموت از روز یکشنبه به طور کامل توسط روسیه اشغال نشده است را رد کرد.

رئیس واگنر تصریح کرد: در باخموت حتی یک سرباز اوکراینی وجود ندارد و به همین دلیل است که دیگر جست وجو برای یافتن اسرای جنگی را متوقف کرده‌ایم.

به گزارش ایرنا، فرمانده گروه شبه نظامی واگنر شنبه شب در پیامی تصویری که در تلگرام منتشر شد، گفت که تمام شهر باخموت ظهر امروز (شنبه) توسط نیروهای واگنر تصرف شده است.

پریگوژین ادامه داد که این عملیات با نام «چرخ گوشت باخموت» در ۸ اکتبر سال گذشته آغاز شد و به مدت ۲۲۴ روز ادامه داشت.

شهر باخموت که در شمال شهر دونتسک قرار دارد، در ماه‌های گذشته کانون اصلی درگیری‌ها میان روسیه و اوکراین بود.

این شهر کانون مهم حمل و نقل است که مسیرهای زیادی در منطقه دونباس از آنجا عبور می‌کند.

باخموت در ابتدای شروع جنگ به عنوان یک مرکز حیاتی برای تامین نیازهای نیروهای اوکراینی مستقر در منطقه مورد استفاده قرار می‌گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha