۲۰ هزار دانش آموز البرزی امدادرسانی را فرا گرفتند

کرج - ایرنا - معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر البرز از اجرای طرح همتا در مدارس ابتدایی این استان از ابتدای سال تحصیلی جاری خبرداد و گفت: تاکنون بیش از ۲۰ هزار دانش آموز آموزش های لازم را در زمینه امدادرسانی فرا گرفتند.

سید "حسین بهنامیان" روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: دراجرای این طرح دانش آموزان مقطع ابتدایی آموزش های کمک های اولیه و آمادگی در برابر مخاطرات را فرا می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: طی برنامه ریزی انجام شده سهمیه استان البرز در اجرای طرح همتا ۵۰ هزار نفر پیش بینی شده که تا پایان سال جاری باید انجام شود.

۲۰ هزار دانش آموز البرزی امدادرسانی را فرا گرفتند

بهنامیان گفت: در طرح همتا دانش آموزان مقطع ابتدایی توسط مربیان آموزشی کمک های اولیه، بر اساس توافق بین جمعیت هلال احمر و وزارت آموزش و پرورش با هدف شبکه سازی آموزش همگانی دانش آموزان براساس الگوی آموزش همتایان و ارتفاع سطح آمادگی در برابر مخاطرات به ویژه مخاطرات شایع و ارتقاء سطح آمادگی محلی در برابر مخاطرات با ایجاد تیم های مدرسه محور آموزش می بینند.

معاون امور جوانان جمعیت هلال احمر البرز یادآورشد: آموزش های اجتماع محور و مبتنی بر نیاز محلیکه با سن، شغل و تحصیلات و موقعیت کاری و شغلی و جغرافیایی آحاد مردم در قالب طرح های مختلف انجام می شود به آگاه سازی بیشتر اقشار مختلف با مخاطرات و اقدام صحیح جهت ‌کاهش آثار ناشی از سوانح کمک می کند.

استان البرز در سال تحصیلی جاری سه هزار و ۵۰۰ نفر دانش آموز دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha