۱ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۳۵
کد خبرنگار: 2785
کد خبر: 85118122
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

بیمه سلامت به ۱۶۵۲ زوج نابارور در زنجان خدمت ارائه کرد

زنجان - ایرنا - سرپرست بیمه سلامت استان زنجان گفت: یک هزار و ۶۵۲ زوج نابارور در استان تا پایان سال گذشته از خدمات مختلف این بیمه استفاده کردند که این مهم در سال جاری با جدیت بیشتری پیگیری می‌شود.

سعید کرمی روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: در این مدت، این تعداد زوج نابارور از ۵۶ خدمت آزمایشگاهی، ۶۳ قلم دارو، ۲۸ قلم تجهیزات، هفت مورد تصویربرداری و ۲۵ مورد جراحی با پرداخت ۹۰ درصد هزینه استفاده کردند.

وی اضافه کرد: در راستای منویات مقام معظم رهبری مبنی بر جوانی و بالندگی جمعیت و بر اساس مصوبات قانونی، تعهدات ناباروری از آذر سال ۱۴۰۰ جزو تعهد بیمه پایه سلامت قرار گرفت.

به گفته این مسوول، بر اساس بندهای ۴۳، ۴۴، ۴۵ و ۵۰ قانون جوانی جمعیت تکالیف مشخصی برای بیمه های پایه تعیین شد.

وی به مهمترین موارد قانونی در این بخش اشاره کرد و گفت: براساس ماده ۴۴ قانون جوانی جمعیت، وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و بیمه های تکمیلی موظفند خدمات درمان ناباروری را برای زوجینی که بعد از یکسال اقدام به بارداری صاحب فرزند نشده اند، بدون محدودیت زمان و دفعات انجام دهند.

این مسوول ادامه داد: با توجه به دستورالعمل ویرایش شده خدمات ناباروری و مورد تعهد باید تسهیلگری انجام شود تا زوجین نابارور بتوانند با سهولت بیشتری از خدمات مورد نیاز بیمه پایه استفاده کنند.

کرمی با بیان اینکه ۹۰ درصد هزینه های درمان در بخش دولتی و عمومی غیر دولتی در تعهد بیمه های پایه قرار گرفته است، تاکید کرد: همچنین بر اساس ماده ۴۴ قانون جوانی جمعیت وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با همکاری وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی مکلف شدند که امکان بیمه تمام مادران باردار را تامین کنند.

وی خاطرنشان کرد: در همین ارتباط نیز بیمه سلامت، تمامی مادران باردار و شیرده و فرزندان آنها را با انجام آزمون وسع تحت پوشش قرار می دهد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha