بازرس کل ایلام: قیمت گذاری کالاهای قاچاق باید با نظارت و دقت انجام شود

ایلام - ایرنا - بازرس کل استان ایلام گفت: قیمت گذاری کالاهای قاچاق کشف شده توسط کارشناسان باید از دقت بالایی برخوردار باشد که در این میان نقش گمرک بسیار تعیین کننده است.

به گزارش ایرنا، مالک روشنی در نشست هم اندیشی و بررسی عملکرد گمرک استان اظهار کرد: گمرک به عنوان مرزبان اقتصادی نقش محوری و هماهنگ کننده را در مبادی ورودی و خروجی کشور دارد و مسئول اعمال حاکمیت دولت در اجرای قانون امور گمرکی و سایر قوانین و مقررات مربوط به صادرات و واردات و عبور (ترانزیت) کالا و وصول حقوق ورودی و عوارض گمرکی و مالیات های مربوطه و الزامات فنی و تسهیل تجارت است.

وی به جایگاه قابل تقدیر گمرک مهران در حوزه صادرات اشاره کرد و افزود: خوشبختانه اتفاقات بسیار خوبی در گمرک مهران افتاده که این مهم نشان از زحمت و فداکاری کل مجموعه دارد، با توجه به این جایگاه و رشد باید از مسئولان بالادستی در جهت ارتقاء و کیفیت بهتر خدمات دهی و همچنین حفظ این جایگاه نیازمندی های استان مطالبه شود.

بازرس کل ایلام تاکید کرد: برنامه آموزش کارکنان گمرک باید به روز باشد تا بتوان در شاخص های نیروی انسانی نیز حائز رتبه برتر شود، نحوه برخورد و رفتار عوامل گمرک به نوعی بیانگر فرهنگ کشور و معرف تمدن و هویت جمهوری اسلامی است.

روشنی یادآور شد: یکی دیگر از موضوعات مهم و مدنظر ، انتخاب و نظارت دقیق بر کارشناسان حوزه تعیین قیمت کالاهای قاچاق است که در صورت سهل انگاری علاوه بر تضییع حقوق قانونی کشور ، عملکرد و زحمات کارکنان گمرک را تحت تاثیر قرار می دهد.

وی با اشاره به اهمیت و جایگاه مهران اضافه کرد: این شهر مقدس و متبرک است، چراکه قدمگاه عزیزان و بزرگانی است که با نثار جان خود نگذاشتند یک وجب از خاک به دست دشمن بیافتد نقطه به نقطه آن مبارک است و خدمت در مهران را قدر بدانید.

مدیرکل گمرک ایلام نیز در این دیدار گفت: خوشبختانه گمرک مهران بین ۱۲ گمرک زمینی حائز رتبه برتر صادرات به عراق است و ۲۵ درصد مجموع صادرات به این کشور در این مرز بین المللی انجام می شود که نشان از اهمیت و رتبه بالای این گمرک دارد.

روح الله غلامی افزود: گمرک مهران در بحث مبارزه با قاچاق کالا و ارز رشد ۱۲۰ درصدی را کسب کرده و این مهم در امر مبارزه با قاچاق کالا نشان دهنده فعالیت و زحمت شبانه روزی همکاران بنده در این گمرک می باشد.

وی به نقش سازمان بازرسی اشاره و تاکید کرد: اقدامات بسیار ارزشمندی در حوزه ساماندهی امر تخلیه و بارگیری انجام شده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha