۱ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۲۲
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85118191
T T
۲ نفر

برچسب‌ها

اشتغال زندانیان استان سمنان ۵۳ درصد افزایش یافت

سمنان- ایرنا- مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان سمنان گفت: اشتغال زندانیان استان ۵۳ درصد سال ۱۴۰۱ افزایش یافت که با رشد ۳۵ درصدی میانگین دستمزد ماهیانه پرداختی به آنان نیز همراه بود.

به گزارش خبرنگار ایرنا، امید کهربایی روز دوشنبه به خبرنگاران افزود: ایجاد اشتغال در زندانها باعث اصلاح و تربیت زندانیان می شود و با افزایش میزان اشتغال و حرفه‌آموزی در بین زندانیان می توان از بازگشت دوباره به زندان جلوگیری کرد.

مدیرکل زندانهای استان سمنان با اشاره به اینکه سال گذشته بیش از ۵۰ درصد تسهیلات به کارآفرینان جذب شد، تصریح کرد: این میزان نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از پنج برابر رشد داشت.

وی با بیان اینکه در حوزه پرداخت دستمزد به زندانیان نیز استان سمنان رشد قابل توجهی داشت، خاطرنشان کرد: این شاخص نسبت به سال ۱۴۰۰ بیش از ۳۵ درصد افزایش داشت.

کهربایی با اشاره به اینکه اشتغال آفرینی یکی از هدفگذاری اصلاحی برای زندانیان و اصلاح امور جامعه است، بیان کرد: با ایجاد اشتغال مولد و با برگزاری کلاس های حرفه آموزی، هم به زندانی در روند اصلاحی و تربیتی تکمیل می شود و هم به خانواده زندانیان کمک خواهد شد.

بنا به اعلام دادگستری کل استان سمنان، اجرای صحیح و به موقع مقررات از جمله تعیین تکلیف پرونده‌های بازداشتی و صدور قرار تامین مناسب و مصادیقی برای زندانیان در سال ۱۴۰۱ به کاهش اقامت یک تا ۱۰ روزه افراد در ندامتگاه‌ها و افزایش ۱۱ درصدی آزادی زندانیان منجر شد.

افزایش ۷۱ درصدی بهره مندی زندانیان استان سمنان از پابند الکترونیکی نیز به عنوان یکی از مبانی رعایت حقوق شهروندی در قالب سامانه‌های تحت مراقبت الکترونیک اجرا شد که تعداد ۱۴۰ مورد در سال ۱۴۰۱ برای محکومان اعمال شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha