شهید بروجردی نماد جوان مومن انقلابی بود

بروجرد - ایرنا - رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور با تاکید بر اینکه جوانان شهید دلباخته انقلاب بودند، گفت: شخصیت شهید بروجردی در پذیرش مسوولیت‌های سنگین زبانزد است و او نماد جوان مومن انقلابی بود که چنین جوانانی نسخه شفابخش کشور هستند.

به گزارش ایرنا، امیرحسین قاضی زاده هاشمی روز دوشنبه در سفر به بروجرد و شرکت در بزرگداشت چهلمین سالروز شهادت مسیح کردستان شهید محمد بروجردی که در محل سالن سینما فلطین بروجرد برگزار شد، اظهار کرد: شهید بروجردی زمانی که به او اعتماد شد نسخه نجات بخشی بود که امثال او نسخه شفا بخش کشور هستند.

وی با بیان اینکه صبر و اقتدار و پافشاری بر اصول انقلاب و اسلامی باعث بیداری قلب‌ها می‌شود، بیان کرد: هدف شهید بروجردی زمینه سازی برای رشد و تعالی مردم و بهشتی شدن بود.

رییس بنیاد شهید کشور یادآور شد: شهید بروجردی پیرو روحانیت بود و همواره گوش به فرمان امام(ره) و روحانیت بود، اول انقلاب که هنوز حکومت مستقر نبود و حوادث گوناگونی در کشور در حال رخ دادن بود شهید بروجردی عازم کردستان یعنی خطرناک ترین نقطه کشور شد.
قاضی زاده هاشمی افزود: شهید بروجردی با غیرت و با احساس مسوولیت و مبتنی بر پشتوانه مردمی و مهربانی و اخلاق و رسیدگی به امر مردم ایستادگی کرد تا مردم کردستان پیرو شهید بروجردی شدند در جامعه‌ای که شبهات آن را گرفته بود او پیامبر گونه وارد و مسیح کردستان شد.
رییس بنیاد شهید کشور بیان کرد: شهید بروجردی مردم کردستان را از ضدانقلاب جدا کرد و با تکیه بر متدینین منطقه معجزه کرد، شهید محمود کاوه همراه شهید بروجردی بود و در کردستان ادامه دهنده راه شهید بروجردی بود.
وی گفت: چیزی که از شهید بروجردی مسیح ساخت رفتار و کردار او بود که پیامبر گونه در بین مردم زندگی کرد. شهید بروجردی الگوی عملی است چهره های تابناکی که چراغ راه ما هستند.

قاضی زاده هاشمی گفت: متاسفانه قدر داشته های خود را نمی دانیم در حالیکه داشته های مکتب اسلام، انسان های بزرگی تربیت کرده است . جهان از داشتن چنین چهره هایی همانند شهید بروجردی ناتوان است و جوانان شهید انقلاب در خانواده هایی بزرگ رشد یافته اند و در جهاد اسلامی حاضر شدند .

معاون استاندار لرستان و فرماندار بروجرد نیز در این مراسم گفت: شهید محمد بروجردی آرامش دلهای شهدا بود و اکنون نیز عمل به وصیت نامه شهدا ادامه دادن راه شهدا است.

وی گفت: شهدا چراغ راه بشریت هستند، امیدواریم بتوانیم به خوبی راه شهدا را ادامه دهیم.

حضور در گلزار شهدا، افتتاح یادمان شهدای جاویدالاثر، سخنرانی در یادواره شهید بروجردی ، نشست با دانشگاهیان لرستان ، حضور در مراسم گرامیداشت روز دختر ، دیدار با جانبازان و خانواده شهید امنیت ، شرکت در نشست شورای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت، حضور و سخنرانی در یادواره یکهزار و ۴۰۰ شهید بمباران، ۲۹۵ شهید عملیات حاج عمران و ۱۶۹ شهید آزادسازی خرمشهر از برنامه های سفر دوروزه معاون رییس‌جمهور و رییس بنیاد شهید و امور ایثارگران کشور به لرستان است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha