افزایش سرعت وزش باد و بارش های رگباری پدیده جوی غالب خراسان رضوی است

مشهد- ایرنا- کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: پیش‌بینی می‌شود کماکان و به تناوب جریانات ناپایدار هوا تا روز چهارشنبه هفته جاری در استان ادامه یابد و طی این مدت افزایش سرعت وزش باد و وقوع بارش‌های رگباری توام با رعد و برق در استان رخ خواهد داد.

زهرا آهنگرزاده روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: انتظار می‌رود امروز بر میزان و گستردگی بارش ها در استان خراسان رضوی افزوده شود و در نقاط بیشتری از استان از جمله مشهد شاهد بارش رگباری باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به رگباری بودن بارش‌ها، احتمال بارش تگرگ، آب گرفتگی و ایجاد رواناب دور از انتظار نیست.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: طی این مدت وزش باد شدید موقتی، گاهی گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا و کاهش دید در استان و به ویژه برای مناطق بادخیز آن پیش‌بینی می شود.

آهنگرزاده افزود: هوای گرم در استان خراسان رضوی ماندگار خواهد بود و طی این مدت تغییرات دمایی قابل ملاحظه ای رخ نخواهد داد.

وی ادامه داد: طی ۲۴ ساعت گذشته دمای هوای مشهد بین ۲۱ تا ۳۴ درجه سلسیوس بالای صفر در نوسان بود همچنین بیشینه دمای هوای امروز مشهد ۳۳ درجه سلسیوس و کمینه دمای هوای امشب مشهد به ۱۹ درجه سلسیوس می‌رسد.

کارشناس مرکز پیش‌بینی هواشناسی خراسان رضوی گفت: فریمان با کمینه دمای هوای ۱۵ درجه سلسیوس و سرخس با بیشینه دمای هوای ۴۰ درجه سلسیوس به ترتیب خنک‌ترین و گرم‌ترین شهرهای خراسان رضوی طی ۲۴ ساعت گذشته بوده‌اند.

آهنگرزاده با اشاره به این که روز گذشته شاهد افزایش سرعت وزش باد در استان خراسان رضوی و وقوع بارش پراکنده رگباری در مناطقی از غرب و شمال غرب استان بودیم افزود: طی این بازه زمانی بیشترین شدت وزش باد از شهرستان‌ سبزوار با ۵۴ کیلومتر در ساعت بوده است.

آهنگرزاده ادامه داد: همچنین طی این مدت بیشترین میزان بارش از ایستگاه هواشناسی قوچان با ۰.۸ دهم میلیمتر ثبت و گزارش شده است.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha