آیت‌الله علم‌الهدی: ثروت نافع به حال بندگان خدا، اسباب سعادت است

مشهد-ایرنا- نماینده ولی فقیه در استان خراسان رضوی گفت: مال و ثروت، از جمله مسایلی است که در قیامت برای آن از بندگان سؤال خواهد شد و اگر در راه درست مصرف شده و با انفاق در راه خدا، نفع آن به بندگان خدا رسیده باشد، همین نعمت می‌تواند به‌ وسیله‌‎ای برای سعادت در دنیا و آخرت تبدیل شود.

به گزارش ایرنا، آیت‌الله سیداحمد علم‌الهدی روز دوشنبه در دیدار با مجمع خیران خراسان رضوی افزود: مال دنیا، نعمت خداست که اگر برای خلق خدا هزینه نشود، هیچ برکتی نخواهد داشت.

وی ادامه داد: در سایه تلاش مسوولان و همت خیران، طرح‌های ابتکاری و تحول‌آفرینی در دستور کار قرار گرفته است که برکات بسیاری خواهد داشت اما هر چه باشد، بودجه و امکانات سازمان‌ها محدود است و اینجاست که خیران از بدنه مردم باید به میدان آمده و گره از کار خلق خدا باز کنند.

امام جمعه مشهد گفت: تا به امروز توفیقات و دستاوردهای قابل‌توجهی در حاشیه این کلانشهر اتفاق افتاده است و وضع کنونی مشهد با یک دهه قبل به‌طور کامل متفاوت است.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه خیران مشهد آبروی شهر امام رضا(ع) هستند، افزود: هر خیری که به‌ قصد کمک به زائران و مجاوران در مشهدالرضا(ع) کمر همت ببندد، از ۲ جهت اجر می‌برد؛ یکی ثواب اخروی و برکت دنیوی و دیگری خدمت مأجور و مقبولی است که به محضر امام رضا(ع) عرضه می‌کند.

حاشیه شهر مشهد با گستره‌ای که ۱۳ درصد از مساحت این کلانشهر را دربرمی‌گیرد، ۳۲ درصد جمعیت مشهد را در خود جای داده‌ و افزون بر یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر از جمعیت ۳.۵ میلیون نفری این کلانشهر در ۶۶ پهنه حاشیه شهر سکونت دارند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha