حزب‌الله توان بازدارندگی خود را به رخ کشید/ رزمایشی برای نمایش قدرت در برابر اسراییل

تهران-ایرنا- روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست»، رزمایش اخیر حزب‌الله را نمایش قدرت بازدارندگی مقاومت لبنان ارزیابی کرد.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی «جروزالم پست» در گزارشی با اشاره به رزمایش حزب الله لبنان در یکی از روستاهای جنوب بیروت نوشت: حزب الله با داشتن بیش از ۱۵۰ هزار راکت و تعداد زیادی پهپاد و موشک های نقطه زن، در رزمایش اخیر، قدرت بازدارندگی خود را به رخ کشید.

این رسانه صهیونیست، تسلیحات به نمایش درآمده در رزمایش حزب الله را فقط بخش کوچکی از تسلیحات پیشرفته مقاومت لبنان ارزیابی کرد و افزود: راکت اندازهای به نمایش درآمده شبیه سامانه های پرتابگر گراد ۱۲۲ میلی متری بود که به خطرناکی موشک‌های دوربرد و دیگر مهمات حزب الله نیستند.

روزنامه صهیونیستی جروزالم پست به نقل از «یوسی منشاروف» کارشناس امنیتی رژیم صهیونیستی، ربودن نظامیان صهیونیست را یکی از سناریوهای تمرین شده حزب الله عنوان کرد که نشان دهنده عمق هراس تل آیو از ربودن نظامیانش توسط مقاومت لبنان است.

این رسانه صهیونیست، توئیتی از «جیسون برودسکی» عضو ارشد گروه ضد ایرانی «اتحاد علیه ایران هسته ای» منتشر کرد که هدف از برگزاری این رزمایش را، جنگ روانی علیه رژیم صهیونیستی عنوان کرده بود.

جروزالم پست سنجش پاسخ رژیم صهیونیستی را یکی از اهدف رزمایش حزب الله لبنان در روز یکشنبه ارزیابی کرد و نوشت: این رزمایش میزان آزادی عمل آن را برای مقابله با (رژیم) اسرائیل نشان داد.

به گزارش ایرنا، حزب الله چند روز قبل از بیست و سومین سالگرد آزاد سازی جنوب لبنان از دست نظامیان اشغالگر صهیونیستی در یکی از پادگان های خود در جنوب لبنان نزدیک به منقطه ملیتا رزمایش برگزار و در آن از گلوله های جنگی استفاده کرد و موشک ها و خودروهای نظامی خود را به نمایش گذاشت.

در این رزمایش، یگان های تخصصی از رسته های مختلف نظامی حزب الله لبنان حضور داشتند.

در این پیوند، «محمد عفیف» مسئول روابط رسانه‌ای حزب‌الله اظهار داشت که ماهیت، مکان و زمان این فعالیت نظامی مشخص است و به مناسبت جشن مقاومت و آزادسازی منحصرا در مقابل خبرنگاران و رسانه‌ها انجام می‌شود که نمونه‌ای ساده از توانمندی‌های واقعی مقاومت در چارچوب ارسال پیامی به رژیم اسرائیل درباره آمادگی مقاومت برای جلوگیری از تجاوز دشمن و دفاع از لبنان است.

حزب الله پوشش رسانه ای این رزمایش را محدود به رسانه های وابسته به خود نکرد، بلکه از رسانه های مختلف داخلی و خارجی با هر گرایش سیاسی جهت پوشش این رزمایش دعوت کرد.

روزنامه «الدیار» لبنان امروز در این باره نوشت : رزمایش حزب الله در جنوب لبنان بی سابقه و هدف آن، ارسال چند پیام در سطح داخلی و خارجی بود.

این روزنامه افزود: داخل و خارج لبنان روز گذشته معطوف به رزمایش بی‌سابقه‌ای بود که حزب الله همزمان با بیست و سومین سالگرد آزادی جنوب کشور از دست صیهونیست‌ها انجام داد.

به نوشته این روزنامه، این اولین بار است که حزب الله از رسانه‌های داخلی و بین المللی خواست تا از نزدیک تمرینات نیروهای خود و برخی تجهیزات و سلاح‌های خود را مشاهده و اطلاع‌رسانی کنند که [ این موضوع ] چند علامت سوال در مورد اهداف رزمایش و پیامدهای آن ایجاد کرد.

روزنامه الدیار اضافه کرد: منابع آگاه سیاسی اهداف این رزمایش را خارجی دانستند؛ همانگونه که برخی‌ها اهداف آن را نیز داخلی ارزیابی کردند.

این منابع آگاه سیاسی در گفت‌وگو با این روزنامه لبنانی اشاره کردند: در سایه تحولات عمده‌ کنونی منطقه اعم از نزدیکی روابط ایران و عربستان و نزدیکی روابط کشورهای عربی با سوریه و بازگشت آن به اتحادیه عرب، رزمایش حزب الله این پیام را دارد که هرگونه حل و فصل اوضاع به زیان مقاومت صورت نخواهد گرفت و مقاومت قدرت و توانایی خود افزایش می دهد و تهران سر سوزنی از معادله وحدت میدان‌های (نبرد) عقب نشینی نخواهد کرد و آن چیزی است که سید صفی الدین رئیس شورای اجرایی حزب الله در این رزمایش با صراحت به آن اشاره کرد و گفت که مقاومت امروز یک نیروی گسترده و یک محور کامل است که گستره آن از ایران در امتداد غزه، کرانه باختری، داخل سرزمین‌های اشغالی و لبنان روز به روز پیشرفت و توسعه بیش از پیش خواهد کرد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha