اسلامی در مورد راهکار کادر فنی برای شکست تیلور چه گفت؟

تهران- ایرنا- اتفاقات و حواشی پیش از دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم در مسابقات جهانی ۲۰۲۲ بلگراد، هنوز یکی از موضوعات مورد بحث محافل کشتی است.

به گزراش ایرنا، حسن یزدانی در فینال رقابت‌های کشتی آزاد قهرمانی سال ۲۰۲۲ با نتیجه ۷ بر یک برابر دیوید تیلور شکست خورد تا چهارمین باخت خود را در برابر جادوگر آمریکایی تجربه کند. شکستی که حواشی زیادی را به همراه داشت و هنوز داستان آن کشتی و اتفاقات پیش از آن سوژه رسانه‌های ورزشی است. یکی از این حواشی انتشار فیلمی از تمرینات یزدانی با یکی از مربیان تیم ملی بود. در این فیلم حسن یزدانی در حالی تمرین با اباذر اسلامی است و این موجب شد تا پدر یزدانی نسبت به اقدامات و برنامه‌های فدراسیون برای فرزندش انتقادات تندی داشته باشد.

پدر یزدانی که در مراسم استقبال از تیم ملی کشتی آزاد در فرودگاه امام (ره) حضور داشت در جمع خبرنگاران گفته بود، سوال من این است که چرا علیرضا دبیر نیم ساعت قبل از کشتی فینال به پسرم گفت با مربی ۱۱۰ کیلویی تمرین کند تا ضربان قلبش به ۲۵۰ برسد؟ رئیس فدراسیون باید پاسخ بدهد چرا این کار را کرد؟

سخنانی که بعد از ماه‌ها با واکنش بهنام احسان‌پور مواجه شد. وی در گفت‌وگویی اعلام کرد که دبیر در آن ساعت در سالن حضور نداشته است.

طرح دوباره مسائل و حواشی شکست حسن یزدانی برابر تیلور موجب شد تا خبرنگار ایرنا پای سخنان اباذر اسلامی بنشیند.

اسلامی گفت: این حرف بارها زده شد و جواب آن را دادیم. در روز مسابقه حسن یزدانی به تصمیم و اراده خودش که عادت دارد در پیش از مبارزات در شرایط پر فشار تمرین کند، چنین تمرینی با من انجام داد. با توجه به شرایط سنی، ۴ تا ۵ نفر از ملی‌پوشان، پیش از رقابت‌ها به مدت نیم ساعت تا ۴۰ دقیقه در قالب تمرینات پر فشار قرار می‌گرفتند و بعد از آن به روی تشک می‌رفتند. آن روز اتفاقی افتاد که حسن یزدانی برابر تیلور شکست خورد و تمرینات قبل از مبارزه به خواسته خودش بود نه به اجبار کادر فنی. باید بگویم که برخی به دنبال درست کردن شایعه‌ هستند، به طور قطع این کارها به نفع کشتی ایران نیست.

وی در پاسخ به این سوال با توجه به اینکه احتمال رویایی این دو کشتی‌گیر در فینال رقابت‌های جهانی ۲۰۲۳ بلگراد وجود دارد، چه برنامه‌ای برای پیروزی یزدانی، دارید، پاسخ داد: معتقدم که حسن یزدانی از لحاظ فنی یک سرگردن بالاتر از دیوید تیلور است. به او بارها گفته‌ام برای کشتی عجله نکن و آرامشت را در این مبارزه حفظ کن تا با بهره‌گیری از این فاکتورها پیروز شوی. با توجه به حساسیت این دیدار بهتر است در مورد شیوه مبارزه با تیلور در صورت رویارویی در جهانی بلگراد صحبتی مطرح نشود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha