۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85118633
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر یمن: متجاوزان به دنبال تجزیه کشور هستند

تهران-ایرنا- نخست وزیر دولت نجات ملی یمن تاکید کرد که کشورهای متجاوز، مزدوران و خیانتکاران به دنبال تجزیه کشورش هستند.

به گزارش روز دوشنبه ایرنا به نقل از شبکه المسیره، «عبدالعزیز بن حبتور» در اظهاراتی تاکید کرد که انسجام ملی، اجتماعی و فرهنگی ملت یمن یک واقعیت تاریخی ثابت است که نمی توان آن را کنار گذاشت.

وی گفت که ائتلاف متجاوز و همچنین مزدوران و خیانت کاران، با عناوین مختلف علیه وحدت ما توطئه چینی می کنند و به دنبال تجزیه یمن هستند.

نخست وزیر دولت نجات ملی یمن اضافه کرد: افتخار می کنیم که یمن امروز به بخشی فعال از محوری علیه پروژه های آمریکایی و صهیونیستی در منطقه تبدیل شده است.

پیش از این،«محمد ناصر العاطفی» وزیر دفاع و «محمد عبدالکریم الغماری» رئیس ستاد ارتش یمن در بیانیه‌ای سی و سومین سالروز ملی وحدت یمن را به رهبر و ملت این کشور تبریک گفته و اعلام کردند که وحدت یمن و تمامیت ارضی آن خط قرمز صنعاست و فرصت کنونی صلح، آخرین فرصت برای دشمنان به شمار می رود.

در این بیانیه آمده است: ما تحرکات و مداخلات آمریکایی‌ها و صهیونیست ها را در منطقه زیر نظر داریم؛ چرا که هدف آنها مانع تراشی در مسیر تلاش‌های صلح و منحرف کردن مسیر آن برای بازگشت به جنگ است.

بر اساس این بیانیه، وحدت یمن یک دستاورد تاریخی است که تحت تاثیر برخی از پروژه‌های کوچک و توطئه‌ها قرار نمی‌گیرد، وحدت و تمامیت ارضی آن خط قرمز صنعا است.

وزیر دفاع و رئیس ستاد ارتش یمن همچنین تاکید کردند: دشمنان به دنبال فروپاشی وحدت ملی، جلوگیری از پیش بردن پرونده انسانی و ادامه محاصره ظالمانه کشور و مردم ما هستند.

برچسب‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha