پوریا: نداشتن سهمیه بازی‌ها برای نایب رئیس بدمینتون آسیا جالب نیست

تهران- ایرنا- رئیس فدراسیون بدمینتون گفت: امکان دارد به عنوان یکی از ناظران هانگژو به این بازی‌ها بروم، اما اگر خودم سهمیه‌ای در این بازی‌ها نداشته باشم، این رفتن جالب نیست.

محمدرضا پوریا روز شنبه در گفت‌وگو با ایرنا درباره شرایط اعزام بدمینتون‌بازان به بازی‌های آسیایی هانگژو، اظهار داشت: کمیته ملی المپیک قول اعزام یک زن و یک مرد را به ما داده است. در مسابقه انتخابی که برگزار کردیم یگانه کرمانی از اصفهان و علی حیاتی از کرمانشاه برای اعزام به این بازی‌ها انتخاب شدند. حیاتی با ۱۹ سال سن توانسته در تمامی رده‌های سنی پیروز شود و توان بالایی دارد.

وی افزود: در نامه‌ای که به وزارت ورزش و جوانان فرستادم، اعلام کردم که قول می‌دهم با حمایت از وی، این بازیکن المپیکی شود. حتی قرار است برای کسب سهمیه المپیک با هزینه خود فدراسیون او را به چهار یا پنج مسابقه بفرستیم و هزینه اعزام به دیگر مسابقات انتخابی را هیات استان کرمانشاه پرداخت کند.

رئیس فدراسیون بدمینتون عنوان کرد: کمیته ملی المپیک قول مساعد داد تا این اعزام در بدمینتون اتفاق بیفتد. ما در هر دوره از بازی‌ها دو سهمیه داشتیم. رشته بدمینتون جمعیت علاقه‌مند زیادی دارد و همواره راکت در منزل بیشتر خانواده‌ها وجود دارد. به عنوان فردی که بیش از ۳۰ سال از عمرم را صرف بدمینتون کردم و با این رشته بزرگ شدم باید از آن دفاع کنم. حتما باید یک بازیکن دختر و پسر به این بازی‌ها اعزام کنند.

وی ادامه داد: هم کمیته ملی المپیک و ستاد بازی‌ها به ما قول دادند تا این اتفاق بیفتد. برای اولین بار هیئت‌های استانی ما خوب عمل کردند تا با تلاش و برنامه‌ریزی نماینده‌ای برای هانگژو داشته باشیم، اما هنوز کمیته به ما خبر قطعی اعزام بدمینتون‌بازان را نداده است.

پوریا یادآور شد: به عنوان نایب رئیس آسیا در قاره کهن تاثیرگذار هستم و نایب رئیسی مانند ایران تشریفاتی نیست. وقتی کارمندی در آسیا بخواهد جا بجا شود باید نایب رئیس، خزانه‌دار و دیگر ارکان این مجموعه نظر دهند. امکان دارد به عنوان یکی از ناظران هانگژو به این بازی‌ها بروم، اما این رفتن جالب نیست اگر خودم سهمیه‌ای در این بازی‌ها نداشته باشم.

وی گفت: بعد از سال‌ها نایب رئیس آسیا شدم و حتی حضور فریبا مددی به عنوان نایب رئیس بانوان در آسیا دستاورد خوبی بود. برای اعزام بدمینتون‌بازان ایران با این شرایط زبان ما کوتاه است. درست نیست که نایب رئیس در بازی‌ها باشد و بازیکنانم اعزام نشوند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha