۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبرنگار: 754
کد خبر: 85118715
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

۱۵۰ زوج دانشجوی شریف ازدواج‌شان را جشن گرفتند

۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۵:۰۵
کد خبر: 85118715
۱۵۰ زوج دانشجوی شریف ازدواج‌شان را جشن گرفتند

تهران- ایرنا- ۱۵۰ زوج دانشجوی شریف همزمان با میلاد حضرت معصومه (س) و گرامیداشت روز دختر ازدواج‌شان را جشن گرفتند.

به گزارش گروه علم و آموزش ایرنا، جشن بزرگ ازدواج دانشجویی شریف با حضور ۱۵۰ زوج دانشجو در محل سالن جابربن حیان برگزار شد. در این مراسم که با هدف ارج نهادن و ترویج سنت حسنه ازدواج برگزار شد، خانواده‌های موفق اساتید، دانشجویان و کارمندان به عنوان خانواده الگو معرفی و با اهدای جوایزی از آنها تقدیر به عمل آمد.

در ابتدای مراسم حجت‌الاسلام سید فخرالدین طباطبایی مسئول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ضمن گرامیداشت ولادت حضرت معصومه (س) و روز دختر گفت: در تمامی ادیان، ازدواج توصیه شده است. در دین و آیین ما نیز ازدواج یک امر مقدس محسوب می‌شود و در آن به واسطه‌گری و ایجاد مقدمه ازدواج بسیار تاکید شده است.

۱۵۰ زوج دانشجوی شریف، ازدواج‌شان را جشن گرفتند

حجت الاسلام طباطبایی در ادامه ضمن اشاره به احادیثی در خصوص تشویق و ترغیب به ازدواج گفت: مقدس‌ترین پیمان در دین ما ازدواج است که به برقراری آن در اسلام تاکید فراوان شده و همچنین در احادیث آمده است دختران و پسران را به ازدواج هم دربیاورید. امروز تقدیر می‌کنیم از جوانان و خانواده‌های موفقی که می‌توانیم آنها را به عنوان الگوی این امر مقدس معرفی کنیم. دانشجویانی که با هم صنفان و هم‌سنان خود این سنت حسنه را به جا آوردند. امیدوارم با استمرار این قبیل برنامه‌ها بتوانیم به ترویج و تسهیل ازدواج کمک کنیم.

در ادامه حجت الاسلام حسین دهنوی با تاکید بر اهمیت سنت ازدواج در دین مقدس اسلام گفت: ازدواج یکی از مهمترین مواردی است که در دین مبین اسلام توصیه موکد و فراوانی به این امر مقدس شده و ازدواج در این دین از اهمیت و حساسیت ویژه‌ای برخوردار است. وی اصل همتایی اعتقادی، همتایی خانوادگی، همتایی فرهنگی و ملیتی را چهار اصل مهم خواند که در سنت مقدس ازدواج باید مورد توجه قرار گرفته و رعایت شود.

۱۵۰ زوج دانشجوی شریف، ازدواج‌شان را جشن گرفتند

برگزاری عقد دانشجویی و برش کیک، اجرای گروه ‌سرود دستان‌گویا و قرعه‌کشی برای سفر به مشهد مقدس از دیگر برنامه‌های این مراسم بود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha