۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۶
کد خبرنگار: 5334
کد خبر: 85118817
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

اکران مردمی؛ تبلیغاتی رایگان برای فیلم‌ها

تهران- ایرنا- با شروع فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان و نزدیکی به ماه محرم، باید به فکر راه‌اندازی بازوهایی در مسیر حمایت بیشتر از آثار روی پرده بود؛ یکی از این بازوهای کمکی مطمئن، اکران‌های مردمی است که متاسفانه طی ماه‌های اخیر چندان جدی گرفته نشده است.

به گزارش ایرنا، اکران‌های مردمی، یکی از راهکارهایی بود که طی سالیان اخیر، کمک بسیاری به دیدن شدن بیشتر فیلم‌ها و تقویت گیشه آنها می‌نمود اما این مهم، چندماهی است که چندان از سوی صاحبان آثار جدی گرفته نمی‌شود.

در طرح اکران مردمی، بازیگران فیلم در یک سینما، حضور به هم رسانده و مخاطبان در چند سانس، فیلم را در کنار این چهره‌ها مشاهده می‌کنند. این اقدام، کمک قابل‌توجهی را متوجه اقتصاد آن آثار می‌کرد. نخست آن‌که گیشه آن فیلم را با رونق خوبی در همان روز مواجه می‌ساخت به‌طوری که تنها در یک اکران مردمی که در تابستان سال گذشته با بلیت ۴۵ هزار تومان رقم خورد، گیشه‌ای در حدود ۱ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان برای آن فیلم رقم خورد. این رقم بسته به پتانسیل مهمانان و تعداد سانس‌های مردمی در نظر گرفته‌شده، متغیر است.

نکته دیگر آن‌که اکران‌های مردمی، خوراک خوبی برای شبکه‌های مجازی پدید آورده و سبب می‌شود تا نام فیلم و اتفاقات حول آن برای چند هفته، سوژه خوبی برای مخاطبان پرتعداد چهره‌های سینمایی بوده و این خود تبلیغات خوبی را به نفع گیشه آن فیلم فراهم می‌کند.

این راهکار رایگان که البته برنامه‌ریزی‌هایی را می‌طلبد، عایدی خوبی را نصیب فیلم‌ها کرده و یک شوآف خوب در روزگار گرانی تبلیغات محسوب می‌شود. متاسفانه پس از رکودی که در شش‌ماهه دوم سال گذشته رخ داد، این اکران‌های مردمی نیز به تعطیلی کشیده شد و چندان از سوی بازیگران کارها جدی گرفته نشد.

درحال‌حاضر، چند اکران مردمی، عموما برای سریال‌های شبکه نمایش خانگی و یک فیلم سینمایی برگزار شده که با استقبال بسیارخوبی از سوی مردم همراه بوده است. این راهکار در شرایط کنونی که فصل امتحانات دانش‌آموزان و دانشجویان است، می‌تواند کمک بزرگی به اقتصاد فیلم‌ها کند. علی‌الخصوص آن‌که کمتر از ۲ ماه دیگر تا آغاز ماه محرم زمان باقی مانده و از چهارشنبه این هفته، دور جدیدی از اکران فیلم‌ها آغاز می‌شود که لازم است صاحبان این آثار، توجه جدی‌تری به مقوله اکران مردمی داشته باشند.

ضرورت راه‌اندازی این اکران‌ها وقتی بیشتر می‌شود که ببینیم بار اصلی گیشه فصل بهار سینماها بر دوش کمدی فسیل بوده و مابقی آثار نتوانستند آن‌طور که از آنها انتظار می‌رفت، مخاطب جذب کنند بنابراین اکران‌های مردمی در حکم یک توفیق اجباری عمل می‌کنند که سبب دیده شدن بیشتر فیلم‌ها و افزایش مخاطبان سینما می‌شوند.

البته که بار اصلی این اکران‌ها بر دوش تهیه‌کننده و پخش‌کننده آثار نیست و سینماها نیز می‌توانند با در دست گرفتن ابتکارعمل‌هایی، نسبت به راه‌اندازی این اکران‌ها اقدام کنند. اکران‌هایی که نه‌تنها از جانب مخاطبان با استقبال مواجه می‌شود، بلکه بازیگران و عوامل فیلم‌ها نیز حمایت خوبی از این حرکت‌ها به عمل می‌آورند. مقطع زمانی کنونی، یکی از بهترین دوره‌ها برای راه‌اندازی اکران‌های مردمی خواهد بود که می‌تواند گیشه سالانه را نیز با تغییرات مثبت خوبی همراه کند.

اکران مردمی؛ تبلیغاتی رایگان برای فیلم‌ها

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha