۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷
کد خبرنگار: 5284
کد خبر: 85118866
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

مخالفت مجدد مجارستان با تحریم‌های ضدروسی اروپا

۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۵۷
کد خبر: 85118866
مخالفت مجدد مجارستان با تحریم‌های ضدروسی اروپا

تهران-ایرنا- وزیر خارجه مجارستان در حاشیه کنفرانس کشورهای اروپایی در بروکسل گفت که کشورش با هر گونه تحریم علیه همکاری با روسیه مخالفت خواهد کرد.

به گزارش ایرنا به نقل از خبرگزاری تاس، پیتر سیجارتو روز دوشنبه افزود که کشورش با هرگونه تحریم اتحادیه اروپا که همکاری با روسیه را در زمینه انرژی هسته‌ای محدود کند، مخالفت خواهد کرد.

وی افزود: با وجود فشار کشورهای اروپایی برای قطع رابطه با روسیه همچنان با هرگونه تصمیم و تحریم اتحادیه اروپا در این زمینه مخالف هستیم چون این مسئله به امنیت انرژی مجارستان مربوط می‌شود.

سیجارتو در حاشیه نشست کشورهای عضو اتحادیه اروپا در بروکسل به خبرنگاران گفت: مجارستان در هر صورت با هرگونه تصمیمی که به صنعت هسته‌ای و امنیت انرژی مجارستان آسیب وارد کند، مخالفت خواهد کرد.

از زمان آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین در اواخر فوریه، اتحادیه اروپا تحریم‌های گسترده‌ای بر صادرات انرژی مسکو اعمال کرده است که از جمله آنها می‌توان به تعیین سقف قیمتی برای نفت و گاز است.

بوداپست بارها از اتحادیه اروپا خواسته است معافیت‌هایی برای این کشور در واردات نفت و گاز روسیه در نظر بگیرد.

ویکتور اوربان نخست وزیر مجارستان بارها هشدار داده است که اگر بروکسل سیاست‌های تحریمی خود را تغییر ندهد، نتایج معکوسی بر اقتصاد و امنیت انرژی خود تحمیل خواهد کرد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha