ماهنامه سوره با روایاتی از  مدافع امنیت شهید « روح الله عجمیان» در البرز رونمایی شد

کرج – ایرنا – نخستین شماره ماهنامه سوره حوزه هنری انقلاب اسلامی در دوره جدید خود با روایاتی از شهید «سید روح الله عجمیان» عصر روز دوشنبه در آستان مقدس امامزاده محمد (ع) کرج و بر سر مزار این شهید رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، ماهنامه سوره یکی از مهمترین مجلات جبهه فرهنگی انقلاب اسلامی است که در دهه ۶۰ توسط سید شهیدان «سید مرتضی آوینی» پایه گذاری شد.

روند نشر این ماهنامه تا زمان شهادت این شهید ادامه داشت و پس از شهادت سید مرتضی آوینی با فراز و فرودهایی سال‌ها به کار خود ادامه داد.

از دهه ۹۰ کار این نشریه متوقف شد و اکنون با تحریریه‌ای جدید آغاز به کار کرده که در نخستین شماره آن روایاتی از خانواده شهید سید روح الله عجمیان به ویژه از خواهرش که نقش ویژه ای در تربیت و پرورش این شهید داشته به چاپ رسیده است.

«پروانه عجمیان» در آیین رونمایی از این نشریه که بر سر مزار برادر شهیدش انجام شد، گفت: روح الله همانطور که حاج قاسم گفته بود شهیدانه زندگی کرد و شهیدانه رفت و شهید شدنش از نحوه کردار و اعمالش نشات گرفته بود.

وی افزود: روح الله در گمنامی زندگی کرد و مظلومانه به شهادت رسید و این گونه بود که روح الله به اوج قله عظمت رسید، روح الله به همه محبت می‌کرد و دستگیر همگان بود و با همه مهربان بود.

نخستین شماره ماهنامه سوره با روایاتی از شهید مدافع امنیت «عجمیان» در البرز رونمایی شد

خواهر شهید عجمیان ادامه داد: روح الله یک فرد ساده‌ای بود که راه خود را انتخاب کرده بود و هیچ‌وقت خواستار دیده شدن نبود و نمی‌خواست در دنیا نامی داشته باشد ولی بر خلاف انتظارش نامش جهانی شد.

وی اضافه کرد: روح الله نذر امام حسین (ع) شد و فدای وطن، رهبر و ناموسش شد به طوری‌که بعد از شهادتش خیلی از جوانانی که سرباز کفر شده بودند سرباز امام زمان (عج) شدند.

وی گفت: روح الله از کودکی عاشق شهادت بود و تمام سعی خود را کرد تا به هدفش برسد.

در این آیین از سوی حوزه هنری از خانواده شهید عجمیان تجلیل شد.

این مراسم که با حضور چشمگیر و بی‌نظیر مردم شهیدپرور برگزار شد، با نوای مداح اهل بیت (ع) مهدی رسولی حال و هوای حسینی گرفت.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha