۱ خرداد ۱۴۰۲، ۱۹:۱۵
کد خبرنگار: 1423
کد خبر: 85118973
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

دولت سیزدهم یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری در ایلام سرمایه گذاری کرده است

ایلام - ایرنا - استاندار ایلام گفت: یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان از ابتدای شکل‌گیری دولت سیزدهم تاکنون برای ادامه اجرای سامانه گرمسیری در این استان سرمایه گذاری شده است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حسن بهرام‌نیا روز دوشنبه در آیین آغاز عملیات اجرایی سد گدارخوش روستای بانویزه از توابع شهرستان تازه تاسیس چوار با حضور وزیر کشور، اظهار کرد: در مجموع در استان ۹ سد وجود دارد که پنج مورد آن به بهره‌برداری رسیده و چهار سد از جمله سد میمه با اعتبار ۵۴۰ میلیارد تومان و ۶۳ درصد پیشرفت فیزیکی و سد سیکان با پیشرفت ۲۵ درصد دست اجرا و تکمیل است.

وی با بیان اینکه سطح آبگیری پشت سدهای استان باتوجه به بارش نزولات جوی بسیار مطلوب است، افزود: حجم آب اضافه شده در سد دویرج به میزان ۲۰۵ میلیون مترمکعب به ۹۹ درصد پُر شدگی، سد ایلام به میزان ۶۱ میلیون مترمکعب به ۸۶ درصد پُر شدگی، سد کنگیر به میزان ۱۹ میلیون مترمکعب به ۷۴ درصد پُر شدگی و سد گلال به میزان ۱۹ میلیون مترمکعب به میزان ۶۰ درصد پُر شدگی رسیده است.

بهرام نیا یادآور شد: به برکت نظام اسلامی و اقدامات شبانه‌روزی دولت سیزدهم، مرحله نخست سامانه گرمسیری تا ۲ ماه آینده به بهره‌برداری می‌رسد و در این مرحله ۲ هزار هکتار و در مرحله دوم نیز حدود ۱۰ هزار هکتار زیر پوشش آب قرار می‌گیرد و تاکنون یک‌ هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در دولت سیزدهم برای تکمیل این سامانه و پروژه هزینه شده است.

وی با اشاره به اینکه در دولت سیزدهم خدمات بسیاری در سراسر کشور و در استان ایلام ارایه شد که از مصادیق آن می‌توان به جهاد آبرسانی اشاره کرد، ادامه داد: در همین زمینه با مشارکت قرارگاه بسیج جهاد سازندگی سپاه، عملیات آبرسانی به ۱۲۷ روستا با اعتبار ۵۰۸ میلیارد تومان در دست اقدام است.

استاندار ایلام اضافه کرد: با رایزنی‌های انجام گرفته این تعداد به ۲۰۰ روستا و اعتبار ۸۰۰ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرده و استان ایلام با حدود ۷۰ درصد پیشرفت فیزیکی مقام نخست کشور از لحاظ پیشرفت فیزیکی را در اختیار دارد.

بهرام نیا گفت: در سال گذشته و با وجود تنش آبی در سه ماه به ۱۳ روستای جزمان شهرستان تازه تاسیس هلیلان آبرسانی و علاوه بر این توسط آبفای استان به ۴۰ روستای دیگر نیز در دولت مردمی سیزدهم آبرسانی شد.

وی ضمن قدردانی از حضور مردم روستای بانویزه و مناطق اطراف در آیین آغاز عملیات اجرایی سد گدارخوش، از عملکرد مناسب رسانه‌های استان تقدیر کرد و افزود: رسانه‌ها همواره یک پای توسعه استان بوده‌اند و حضور پررنگ این قشر از جامعه که در راستای امیدآفرینی به جامعه تلاش می‌کنند، قابل تقدیر است.

دولت سیزدهم یک هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان برای سامانه گرمسیری در ایلام سرمایه گذاری کرده است

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی هم گفت: دولت سیزدهم بر پایه شعار عدالت گام بر می دارد و نمونه بارز آن تایید سد گدارخوش با ردیف اعتباری ملی در سازمان برنامه و بودجه از بین طرح های متعدد بود.

علی اکبر بسطامی ادامه داد: تلاش، برنامه و هدف دولت ایجاد رونق و آبادانی در مناطق محروم و توسعه نیافته ای چون ایلام است.

وی افزود: ساکنان بخش صالح آباد از توابع شهرستان مهران به علت اینکه سامانه گرمسیری برخی از اراضی کشاورزی این منطقه را مشروب و آب مورد نیاز انها را تامین نکرده است، ناخرسند و گله مند هستند که در صورت تکمیل سد گدارخوش آب اراضی کشاورزی بخش صالح آباد از این محل تامین خواهد شد.

وی یادآور شد: سد گدارخوش بعد از دویرج بزرگترین سد استان ایلام است که حدود هفت هزار هکتار زمین را آبیاری خواهد کرد و علاوه بر کشاورزی، آب مورد نیاز صنعت و دیگر بخش ها را نیز تامین می کند.

نماینده مردم استان ایلام در مجلس شورای اسلامی ابراز امیدواری کرد: سد گدارخوش طی زمان بندی ۴۸ ماه احداث، تکمیل و آب گیری شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha