۱ خرداد ۱۴۰۲، ۲۳:۲۰
کد خبرنگار: 1385
کد خبر: 85119115
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

ادهانوم: کشورها برای بیماری‌های همه‌گیر در آینده آماده باشند

تهران- ایرنا- تدروس ادهانوم مدیرکل سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که هر چند کووید-۱۹ دیگر یک وضع اضطراری بهداشتی نیست اما کشورها باید برای بیماری‌های همه‌گیر و تهدیدها در آینده آماده باشند و توان واکنش و پاسخگویی به این بیمارها را افزایش دهند.

به گزارش ایرنا به نقل از آسوشیتدپرس پاکستان، ادهانوم دوشنبه هنگام ارائه گزارش خود به هفتاد و ششمین مجمع جهانی بهداشت در ژنو سوئیس گفت: پایان کووید-۱۹ بعنوان وضع اضطراری بهداشتی در دنیا به معنای پایان آن بعنوان یک تهدید بهداشتی جهانی نیست.

وی افزود: هنوز تهدید ایجاد یک جهش دیگر که به موج جدید بیماری و مرگ منجر شود، به قوت خود باقی است.

ادهانوم با بیان اینکه «بیماری‌های همه‌گیر تنها تهدید پیش روی ما نیستند» تاکید کرد که لازم است سازوکارهای جهانی موثری برای مقابله با هر گونه وضعیت‌های اضطراری ایجاد شود.

مدیرکل سازمان جهانی بهداشت افزود: وقتی همه‌گیری بعدی فرا می‌رسد ما باید برای ارائه پاسخ قاطع و جمعی آماده باشیم.

مایکل رایان مدیر برنامه‌های اضطراری سازمان جهانی بهداشت اخیرا گفت که ریشه‌کنی کامل کووید-۱۹ غیرمحتمل است.

وی تاکید کرد: ما در مورد کووید-۱۹ با ویروسی مواجه هستیم که بسرعت تغییر و تکامل پیدا می‌کند، از انسان به حیوان و بالعکس منتقل می‌شود و می‌تواند در فضاهای مختلفی پنهان شود. بنابراین، بسیار سخت است که درباره ریشه‌کنی یا حذف آن صحبت کنیم.

این مقام سازمان جهانی بهداشت تاکید کرد که حذف «تهدید این ویروس علیه بهداشت عمومی» از طریق واکسیناسیون و درمان، ممکن و شدنی است و «می‌توانیم وضع اضطراری را خاتمه دهیم اما نمی‌توانیم به ویروس پایان بدهیم.»

وی افزود: آیا می‌توانیم کووید-۱۹ را حذف کنیم؟ من فکر می‌کنم این کار اگر غیرممکن نباشد، بسیار «غیرمحتمل» خواهد بود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha