تجلیل از "احمدرضا درویش" کارگردان فیلم سینمایی کیمیا در مشهد

مشهد - ایرنا - "احمدرضا درویش" کارگردان فیلم سینمایی دفاع مقدس کیمیا دوشنبه‌شب همزمان با دومین شب از نمایش آثار امام رضایی منتخب ۶۰ سال سینمای ایران در مشهد از سوی مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) تجلیل شد.

به گزارش ایرنا، این پاسداشت دوشنبه شب در دومین شب از دهه کرامت در پردیس سینمایی مهر کوهسنگی مشهد پس از نمایش مردمی فیلم "کیمیا" در میان تشویق تماشاچیان انجام شد.

مرتضی سعیدی زاده در حالی که لوح تقدیر را تقدیم احمدرضا درویش می کرد، گفت: پروردگار متعال صفات متعددی دارد که یکی از آنها مالکیت و دیگری خالقیت است، مالکیت از آن خودش بوده اما خالقیت را به نسل بشر ودیعه داده است.

مدیرعامل بنیاد بین المللی فرهنگی - هنری امام رضا(ع) گفت: آن تجربه ای که شما (احمدرضا درویش) در فیلم "کیمیا" به نمایش گذاشتید، واقعا مصداق عینی عبارت "فتبارک الله احسن الخالقین" است، آنچه را که تجربه کردید، برای ما درس آموز است، چرا که باشکوهترین اثر خود را در کوران سختی‌ها خلق کردید و امیدواریم بتوانیم از تجربیات شما برای توسعه فرهنگ اسلامی - ایرانی بهره گیریم.

تجلیل از "احمدرضا درویش" کارگردان فیلم سینمایی کیمیا در مشهد

به گزارش ایرنا، فیلم "کیمیا" دومین فیلمی است که در حاشیه نخستین جشنواره بین المللی فیلم ایثار به صورت رایگان به نمایش مردمی گذاشته شد. این فیلم محصول سال ۱۳۷۳ به کارگردانی احمدرضا درویش است. خسرو شکیبایی، بیتا فرهی و رضا کیانیان در این اثر سینمایی فاخر ایفای نقش می‌کنند و بخشی از این فیلم در شهر مشهد فیلمبرداری شده است.

در خلاصه داستان این فیلم آمده است: در آغاز جنگ ایران و عراق، همسر رضا باردار است و باید مورد عمل جراحی قرار گیرد. رضا او را به بیمارستان می رساند و خود به اسارت قوای دشمن در می‌آید. همسر رضا حین عمل جراحی می‌میرد و شکوه جراح، فرزند رضا را نجات می‌دهد. پس از گذشت نه سال، وقتی رضا از اسارت آزاد می‌شود، پی می‌برد که همه اعضای خانواده‌اش را از دست داده است. حال او در جستجوی تنها باز مانده خود، فرزندش است. کیمیا، فرزند رضا، نزد شکوه در مشهد زندگی می‌کند. مشکل اینجاست که شکوه به طور کامل به کیمیا وابسته است...

گفتنی است: نمایش آثار منتخب امام رضایی سینمای ایران طی ۶۰ سال گذشته به مناسبت آغاز دهه کرامت در سینمای مهر کوهسنگی مشهد همزمان با سینماهای قم، ری و شیراز از ۳۱ اردیبهشت ماه آغاز شده است.

بیشتر بخوانید:

نمایش آثار منتخب امام رضایی سینمای ایران در مشهد آغاز شد

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha