۲ خرداد ۱۴۰۲، ۴:۲۳
کد خبرنگار: 2451
کد خبر: 85119166
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

نخست وزیر روسیه به چین رفت

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۴:۲۳
کد خبر: 85119166
نخست وزیر روسیه به چین رفت

تهران - ایرنا - میخائیل میشوستین نخست وزیر روسیه برای دیدار با شی جین پینگ و دیگر مقامات ارشد چین روز دوشنبه وارد شانگهای شد؛ این اولین سفر رسمی وی به عنوان نخست وزیر به چین است.

به گزارش ایرنا از تاس ، میشوستین روز سه‌شنبه در شانگهای در یک جلسه عمومی مجمع تجاری روسیه و چین حضور خواهد یافت از موسسه تحقیقاتی پتروشیمی شانگهای شرکت سینوپک بازدید و با نمایندگان محافل تجاری روسیه دیدار می کند.

پس از آن، رئیس کابینه وزرای فدراسیون روسیه به پکن خواهد رفت. وی قرار است در آنجا با رئیس جمهور چین شی جین پینگ و نخست وزیر لی کیانگ گفت و گو کند و در این دیدارها قراردادهای دوجانبه امضا خواهد شد.

وانگ ونبین سخنگوی وزارت امور خارجه چین، پیشتر ابراز امیدواری کرده بود که سفر میشوستین و هیات روسی همکاری بین مسکو و پکن را بیشتر تقویت ، مبادلات بشردوستانه و منطقه‌ای را غنی‌تر و انگیزه‌ای قدرتمند برای بهبود اقتصاد جهانی ایجاد کند.

شی جین پینگ در جریان سفر ۲۰ تا ۲۲ مارس به مسکو از رئیس دولت روسیه دعوت کرد تا در اسرع وقت به چین سفر کند تا با نخست وزیر جدید شورای دولتی چین که در اوایل ماه مارس منصوب شد، روابط نزدیک برقرار کند. میشوستین این دعوت را پذیرفت.

او همچنین ابراز اطمینان کرد که می‌تواند با لی کیانگ گفت‌وگوی دوستانه سازنده برقرار کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha