۲ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۴۷
کد خبر: 85119185
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

یادواره شهید گمنام و ۱۵ شهید دانشجوی میبد یزد برگزار شد + فیلم

یزد- ایرنا- شانزدهمین یادواره شهید گمنام و ۱۵ شهید دانشجوی میبد یزد با عنوان ترنم خاطره، دوشنبه شب با حضور جمعی از خانواده‌های معزز شهیدان، دانشجویان و مردم و مسئولان در نمازخانه دانشگاه این شهرستان برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایرنا، در این یادواره که به همت بسیج دانشجویی و با همکاری مسئولان دانشگاه و همراهی دانشجویان در فضایی معنوی و همراه با چندین برنامه متنوع فرهنگی و هنری برگزار شد یاد و خاطره شهیدان دانشجو گرامی داشته شد.

در این آیین معنوی ابتدا داود دهقان یکی از راویان دوران هشت سال دفاع مقدس به بیان خاطرات و ایثار و فداکاری رزمندگان اسلام در عملیات‌های مختلف و نقش مقاومت و ضرورت تداوم راه و مرام شهیدان انقلاب اسلامی به اجرای برنامه پرداخت که مورد توجه و استفاده شرکت کنندگان قرار گرفت.

در ادامه کوثر شریف نسب، مولف کتاب قلبی برایت می تپد و همچنین همسر شهید مهرابی در خصوص این کتاب و خاطراتی از شهیدان و اهمیت ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه به خصوص در بین نوجوانان و جوانان و در مراکز آموزش عالی مطالبی بیان کردند.

محسن محمدی پناه در ادامه این یادواره در فضایی معنوی با ذکر مداحی و مراثی خوانی یاد و خاطره شهیدان انقلاب اسلامی، شهید گمنام و ۱۵ شهید دانشجوی میبد را گرامی داشت و برگزاری اینگونه یادواره‌ها را موجب ترویج فرهنگ شهادت در مقابل جنگ ترکیبی دشمنان ذکر کرد .

در این یادواره توسط گروه هنری نیز یک نمایش در خصوص عملیات رزمندگان اسلام در خط مقدم جبهه در دوران هشت سال دفاع مقدس اجرا شد و در آن با زبان هنر به تبیین فداکاری و جانفشانی رزمندگان اسلام اشاره شد.

در حاشیه این یادواره که با استقبال خوب اساتید به خصوص دانشجویان مواجه شده بود چندین غرفه فرهنگی و هنری برای خانواده‌ها و همچنین غرفه نقاشی و ترسیم چهره‌های شهیدان و سرداران دوران دفاع مقدس و عکس برپا و مورد استفاده قرار گرفت.

در دفاع مقدس ۸۵ هزار نیروی بسیجی و ۴۸ هزار ارتشی، بیش از ۳۳ هزار دانش آموز و بیش از سه هزار و ۵۰۰ دانشجو به شهادت رسیدند و در این دوران ۸۸ مسیحی، ۱۸ کلیمی و ۹ زرتشتی در دفاع از خاک میهن شهید شدند و ۲ هزار تبعه غیر ایرانی نیز با حضور در جبهه های نبرد در مقابل عراق به شهادت رسیدند.

استان یزد با یک میلیون و ۲۵۰ هزار نفر جمعیت چهار هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است.

مرکز شهرستان ۱۱۰ هزار نفری میبد در ۵۰ کیلومتری شمال غرب شهر یزد قرار دارد و مردم این شهرستان۵۰۰ شهید تقدیم انقلاب کرده‌اند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha