۲ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۷
کد خبرنگار: 895
کد خبر: 85119224
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرودگاه گناباد توسط هواپیمای "فلایت چک" ارزیابی شد

گناباد-ایرنا- فرماندار گناباد گفت: فرودگاه شهدای گناباد روز سه شنبه، در آستانه بهره برداری توسط هواپیمای "فلایت چک" ارزیابی شد.

به گزارش ایرنا، رضا نصیری طی گفت و گو با خبرنگاران افزود: به دنبال پی گیری های اخیر و موافقت معاون وزیر و مدیر عامل فرودگاه های کشور، هواپیمای فلایت چک برای بررسی های فنی فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد حضور یافت.

وی ادامه داد: این پرواز آزمایشی برای بررسی باند و سایر امکانات جانبی و کمک ناوبری فرودگاه شهرستان گناباد انجام شد.

نصیری گفت: هواپیمای فلایت چک چند مرتبه با نشستن و برخاستن ارزیابی های خود را از بخش‌های مختلف فرودگاه شهدای گناباد انجام داد.

فرودگاه گناباد، ۲۹ بهمن ماه سال قبل هم توسط هواپیمای فلایت چک ارزیابی شده بود.

هواپیمای فلایت چک، هواپیمایی است که به طور مداوم بین تمام فرودگاه‌های فعال در کشور پرواز و شرایط آنها را برای ایمنی و مراقبت از پرواز آزمایش می کند. در واقع این هواپیما وظیفه سرک‌کشی به تمامی فرودگاه‌های کشور را دارد تا با پرواز در ارتفاع‌های مختلف، نقاط و نشان‌های جغرافیایی، اطلاعات پرواز، تجهیزات ناوبری و کمک‌ناوبری را به طور دقیق بررسی کرده و وضعیت فرودگاه را مشخص کند.

فرودگاه شهدای گناباد با وسعت ۲۶۰ هکتار با ۲ هزار و ۷۰۰ متر باند دارای عرض ۶۰ متر است و تا فرودگاه مشهد ۲۷۰ کیلومتر ،تا فرودگاه سبزوار ۳۰۰ کیلومتر و تا فرودگاه بیرجند۲۱۸ کیلومتر فاصله دارد و پس از راه اندازی، سومین فرودگاه خراسان رضوی بعد از مشهد و سبزوار خواهد بود.

برای ساخت و تکمیل فرودگاه گناباد که عملیات اجرایی آن از ۲۸ سال گذشته آغاز شده ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

۹۴۵ میلیارد ریال هم برای طرح توسعه فرودگاه منطقه ای شهدای گناباد طی سال‌جاری اختصاص یافته که بعد از انتخاب پیمانکار روند اجرای آن آغاز می شود.

فرودگاه گناباد پنج شنبه، چهارم خردادماه جاری با حضور رییس مجلس شورای اسلامی، وزیر راه و شهرسازی، استاندار خراسان رضوی و جمعی از مسوولان کشوری و ۱۵ شهرستان همجوار گناباد در استان‌های خراسان رضوی و خراسان جنوبی افتتاح می شود.

مرکز شهرستان گناباد در ۲۸۷ کیلومتری جنوب مشهد واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha