مبارزه با علف‌های هرز در سطح مزارع بروجرد آغاز شد

بروجرد - ایرنا - رییس جهاد کشاورزی بروجرد گفت: مبارزه با علف‌های هرز و آفت سن در مزارع غلات، گندم، جو و باغات این شهرستان آغاز شد.

"جواد گودرزی" روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: این شهرستان دارای ۲۴ هزارو ۸۳۵ هکتار اراضی گندم و جو بوده که توسط ۱۰ تیم کارشناسی جهاد مورد پایش و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی اظهار کرد: در این راستا مبارزه با علف‌های هرز مزارع و مبارزه با جوندگان مضر در یک هزار و ۵۷۰ هکتار مزارع شهرستان انجام شده است.
رییس جهاد کشاورزی بروجرد بیان کرد: تا کنون هشت هزار و ۲۸۰ هکتار مبارزه با آفت سن انجام شده و سطح کنترل زنگ زرد گندم در سطح یک هزارو ۶۱۵ هکتار انجام شده است.
گودرزی اضافه کرد: سموم مصرف شده در مزارع گندم شامل تاپیک، گرانستار، توفوردی، اپیروس، پوماسوپر، تراکسوس و سم مصرف شده جو توفوردی، گرانستار و پوماسوپر بوده است.

وی ضدعفونی بذور غلات در سطح حدود سه هزارهکتار از دیگر اقدامات عنوان کرد و یادآور شد: مبارزه شیمیایی و غیر شیمیایی با آفات، بیماری‌ها و علف‌های باغات نیز در سطح ۵۶ هزار و ۳۰۰ هکتار انجام خواهد شد.

وی ادامه داد: ارائه راهکارهایی برای کاهش مقاومت علف های هرز به علف کش‌ها، معرفی سموم جدید به کشاورزان و جمع آوری بذرعلف‌های هرز مشکوک به مقاومت از خدمات کارشناسان جهاد کشاورزی است.
مدیر جهاد کشاورزی بروجرد افزود: سالانه ۳۶۰ هزار تن انواع محصولات زراعی و باغی به ارزش ۱۰ هزار میلیارد ریال در این شهرستان تولید می‌شود.
وی گفت: حدود ۶۹ هزارهکتار اراضی زراعی و باغی در این شهرستان وجود دارد که ۳۵هزار هکتار آن آبی و مابقی دیم هستند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha