۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبرنگار: 5369
کد خبر: 85119309
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تجاوز جدید تحریر الشام و پاسخ ارتش سوریه

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۱۰
کد خبر: 85119309
تجاوز جدید تحریر الشام و پاسخ ارتش سوریه

تهران-ایرنا- منابع خبری از تجاوز گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) به منطقه کاهش تنش با پاسخ سنگین ارتش سوریه مواجه شد.

به گزارش امروز (سه شنبه) ایرنا به نقل از الوطن، بعد از ده روز آرامش شکننده در منطقه «سهل الغاب» واقع در شمال غرب سوریه (منطقه کاهش تنش)، گروه تروریستی تحریر الشام (جبهه النصره سابق) بار دیگر به مواضع ارتش سوریه در محور «سرمانیه» حمله کرد که منجر به افزایش تنش ها شد، اقدامی که با پاسخ ارتش سوریه مواجه شد.

منابع میدانی نیز اعلام کردند که یگان های ارتش سوریه در ریف حماه نیز در پاسخ به تجاوزهای جبهه النصره در محور سرمانیه، مواضع تروریست ها را هدف حملات توپخانه ای سنگین قرار دادند.

یگان های ارتش سوریه فعال در ریف ادلب نیز مواضع تروریست ها در آن مناطق را هدف قرار دادند.

برخی منابع اعلام کردند که حملات ارتش سوریه علیه مواضع تروریست ها با پرواز گسترده پهپادهای شناسایی روس ها در مناطق سهل الغاب، جبل الزاویه و جبل الاکراد در ریف لاذقیه همراه بود.

در عین حال نیروهای روسی نیز به همراه اشغالگران ترکیه یک گشت مشترک در ریف «عین العرب» در شمال شرق حلب انجام دادند.

منطقه کاهش تنش ادلب شامل استان ادلب و بخش‌هایی از استان‌های حلب، حماه و لاذقیه است و در این مناطق عناصر تروریستی جبهه النصره و شبه نظامیان مسلح وابسته به ترکیه حضور دارند.

براساس توافق سال ۲۰۱۷ میلادی میان ایران، روسیه و ترکیه به عنوان کشورهای ضامن صلح آستانه، چهار منطقه امن در سوریه ایجاد شد.

سه منطقه در سال ۲۰۱۸ میلادی به کنترل ارتش سوریه درآمد، اما منطقه چهارم که ادلب استانی در شمال غرب سوریه و مناطق و بخش هایی از استان های لاذقیه، حما و حلب را در بر می گیرد هنوز در دست گروه های تروریستی قرار دارد که فعال ترین گروه تروریستی منطقه یعنی تحریر الشام کنترل بیشتر این منطقه را در اختیار دارد.

خبر دیگر از منطقه شرق سوریه حاکی است که یگان های ارتش سوریه حضور خود در بادیه شرقی را افزایش و فعالیت خود برای پاکسازی منطقه از بقایای هسته های گروه تروریستی داعش را بیشتر کرده است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha