۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۲۶
کد خبرنگار: 1240
کد خبر: 85119391
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

فرماندار: ۲۹ برنامه محوری به مناسبت سالروز آزادسازی خرمشهر اجرا می‌شود

آبادان - ایرنا - معاون استاندار و فرماندار ویژه خرمشهر گفت: ۲۹ برنامه محوری به مناسبت سوم خرداد سالروز آزادسازی خرمشهر پیش‌بینی و اجرا می‌شود.

نادر عمیدزاده سه‌شنبه در گفت‌وگو با خبرنگار ایرنا اظهارکرد: مراسم ویژه سالروز آزادسازی خرمشهر روز چهارشنبه مقابل مسجد جامع این شهر با حضور استاندار و نماینده ولی فقیه در استان خوزستان برگزار خواهد شد.

وی افزود: جشن بزرگ آزادسازی خرمشهر نیز سه‌شنبه شب با حضور هنرمندان استانی و کشوری جنب پل خرمشهر برگزار خواهد شد ضمن اینکه هنرمندان تجسمی ایران با حضور در موزه دفاع مقدس مقاومت مردم خرمشهر را در جنگ تحمیلی نقاشی به تصویر خواهند کشید.

عمیدزاده از برگزاری همایش فاتحان خرمشهر، بهره‌برداری از فاز اول پروژه بهسازی گلزار شهدا خرمشهر و برگزاری نمایشگاه نقاشی شهدای مقاومت خرمشهر را از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای سوم خرداد اعلام کرد و افزود: بازسازی سینما نخل کلنگ زنی و از سه سردیس شهدای خرمشهر در موزه دفاع مقدس این شهر رونمایی خواهد شد.

وی با اشاره به برپایی غرفه نمایشگاه صنایع دستی در بلوار ساحلی با حضور هنرمندان صنایع دستی خرمشهر و نمایشگاه نقاشی شهدای مقاومت این شهرستان گفت: به مناسبت آزادسازی خرمشهر قرارگاه رسانه‌ای و محتوایی در این شهرستان راه‌اندازی خواهد شد.

فرماندار خرمشهر برگزاری مراسم شب خاطره و شعر مقاومت، رونمایی از عکس بازسازی شده آزادسازی خرمشهر، کاروان راویان فتح را از دیگر برنامه‌های شاخص سوم خرداد در این شهرستان اعلام کرد.

عمیدزاده سوم خرداد سالروز فتح خرمشهر در عملیات پیروزمندانه بیت المقدس را نمادی غرورانگیز و به یادماندنی از مقاومت، ایثار و پیروزی ملت همیشه در صحنه ایران در دفاع از مرز و بوم و کیان ایران اسلامی دانست و گفت:دولت نگاه ویژه و خاص به خرمشهر دارد و برای توسعه آن عزم خود را جزم کرده است و کارهای خوبی درحوزه‌های مختلف در شهرستان انجام شده است.

وی به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی بیمارستان تخصصی قلب خرمشهر اشاره کرد و بیان داشت: وزیر بهداشت درسفر اخیر هیات دولت به استان با توجه به نیاز منطقه به خدمات تخصصی قلب تاکید به بهره برداری از آن در سالجاری داشتند ضمن اینکه احداث مرکز ام آر آی با ویژگی‌های خاص در بیمارستان ولیعصر(عج) نشان از نگاه خاص به این شهرستان است.

وی اظهار کرد: به مناسبت سوم خرداد ترمیم آسفالت و بهسازی معابر بیش از ۹ منطقه شهری و روستایی با همکاری شهرداری و بنیاد مسکن در دستور کار قرار دارد و به زودی شاهد تحول خوبی درحوزه‌های مختلف از جمله رفع مشکل آب و فاضلاب در خرمشهر خواهیم بود.

آزادسازی خرمشهر از اهداف اصلی عملیات بیت‌المقدس در خلال جنگ ایران و عراق بود که توسط ارتش جمهوری اسلامی ایران به فرماندهی علی صیاد شیرازی و سپاه پاسداران انقلاب اسلامی به فرماندهی محسن رضایی و احمد متوسلیان انجام گرفت.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha