ذخایر خونی مازندران کاهش یافت

۲ خرداد ۱۴۰۲، ۱۲:۰۸
کد خبر: 85119584
ذخایر خونی مازندران کاهش یافت

ساری - ایرنا - مدیرکل انتقال خون مازندران از کاهش شدید ذخایر خونی در همه گروه ها به خصوص گروه های خونی +O و +A در استان خبرداد و گفت: کمبود بعضی از گروه‌های خونی در استان به خط قرمز رسیده است.

به گزارش ایرنا از روابط عمومی انتقال خون مازندران، دکتر عبداله محمدی فیروزجایی افزود: ذخایر خون در گروه های خونی +O و +A در استان مازندران با کاهش شدیدی روبرو شده است و از مردم همیشه همراه سراسر استان درخواست می کنیم به پایگاه های انتقال خون مراجعه کنند.

وی با بیان اینکه انتقال خون مازندران به عنوان تنها نهاد مسئول در استان موظف به تامین خون و فرآورده های خونی مورد نیاز ۴۷ بیمارستان و مرکز درمانی استان در تمامی ساعات شبانه روز است، ادامه داد:‌ از تمامی افراد واجد شرایط اهدا دعوت می شود که در تامین این ماده حیاتی ارزشمند انتقال خون مازندران را یاری رسانند.

محمدی فیروزجایی در مورد شرایط عمومی اهدای خون گفت: همراه داشتن کارت ملی الزامی است، وزن باید بالای ۵۰ کیلو گرم باشد، سن اهدای خون ۱۸ سال تمام تا ۶۵سال است، ولی اهداکنندگان مستمر خون تا ۷۰ سالگی قادر به اهدای خون است.

وی تصریح کرد: مردان در سال چهار بار و زنان نیز سه بار می توانند خون اهدا کنند.

انتقال خون مازندران به مراجعه کنندگان اطمینان خاطر داده که تمامی تجهیزات و وسایل مورد استفاده در پروسه اهدا در مراکز خونگیری استان یکبار مصرف و استریل است و دستورالعمل های بهداشتی هنگام اهدای خون به صورت صد در صدی رعایت می شود.

انتقال خون مازندران تنها متولی تامین خون و فرآورده های خون سالم در استان است و تامین نیاز خونی ۵۰ مرکز درمانی و حدود ۱۴ هزار بیمار خاص و سرطانی را بر عهده دارد.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha