۴ خرداد ۱۴۰۲، ۹:۴۸
کد خبرنگار: 3131
کد خبر: 85119611
T T
۱ نفر

برچسب‌ها

روزانه ۳۲ هزار متر مکعب فاضلاب‌ در خراسان‌شمالی تصفیه می‌شود

بجنورد- ایرنا- مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان‌شمالی گفت: روزانه به طور میانگین ۳۲ هزار مترمکعب فاضلاب در سه شهرستان شیروان، بجنورد و اسفراین استان تصفیه می شود.

رضا نعیمی روز پنجشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار کرد: جمع‌آوری، انتقال و تصفیه فاضلاب با هدف ارتقای بهداشت عمومی، جلوگیری از آلوده شدن سفره‌های آب زیرزمینی و حفاظت از محیط زیست اجرا می شود.

به گفته وی؛ اینک ۲۱۲ هزار و ۱۶۴ نفر معادل ۴۰.۶ درصد از جمعیت شهرهای خراسان شمالی از خدمات فاضلاب بهره‌مند هستند.

مدیرعامل آب و فاضلاب خراسان شمالی افزود: ظرفیت تصفیه خانه های فاضلاب استان ۴۱ هزار و ۴۰۰ مترمکعب است که تلاش می شود این رقم افزایش یابد.

نعیمی با اشاره به ابلاغ قرارداد پروژه تکمیل تصفیه خانه فاضلاب بجنورد، گفت: توسعه و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب این شهر به ظرفیت ۳۸ هزار و ۱۰۰ مترمکعب در شبانه روز به پیمانکار ابلاغ و عملیات اجرایی آن از سال گذشته آغاز شده است.

وی افزود: پروژه تکمیل و افزایش ظرفیت تصفیه خانه فاضلاب شهر بجنورد به صورت قرارداد طرح با تاکید بر توسعه فرایند بیولوژیکی، ایجاد تاسیسات جدید در بخش تصفیه فیزیکی، هوادهی و تصفیه لجن است.

شرکت آب و فاضلاب خراسان شمالی بیش از ۲۰۰ هزار مشترک آب در شهرها، ۱۲۱ هزار مشترک آب در روستاها و ۶۰ هزار مشترک فاضلاب دارد.

این استان شمالشرق ایران دارای یک میلیون نفر جمعیت است که ۴۴ درصد آن ها در روستاها زندگی می کنند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha