اصلاح رفتار مجرمان تنها با اقدامات سخت افزاری ممکن نیست

بجنورد- ایرنا- رییس کل دادگستری خراسان شمالی گفت: اصلاح رفتار مجرمان تنها با اقدامات سخت افزاری ممکن نیست به گونه ای که باید در حوزه فرهنگی نیز اقدامات پیشگیرانه به جدیت دنبال شود.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا از روابط عمومی دادگستری کل خراسان شمالی، حجت الاسلام رضا براتی زاده در نشست استانی کنترل مجرمین حرفه ای اظهار کرد: گرچه برخی اقدامات سخت افزاری همچون عدم اعطا مرخصی به زندانیان سابقه دار در آستانه تعطیلات نوروزی بر کاهش میزان سرقت ها موثر بود اما برای اصلاح پایدار مجرمان ضروری است در حوزه های فرهنگی بهتر از گذشته اقدام شود.

وی افزود: معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری خراسان شمالی در این خصوص اقدامات مختلفی را در دستور کار قرار داده است تا با تمرکز بر برنامه های پیشگیرانه بتواند در حوزه رفتاری تغییرات لازم را برای بازاجتماعی شدن و اصلاح پذیری مجرمان اعمال کند.

رییس کل دادگستری خراسان شمالی تصریح کرد: ایجاد بسترهای لازم برای ورود مجرمان به عرصه های جدیدی از کار و فعالیت و اعمال مراقبت های مستمر در طول دوران اصلاح می تواند ما را در کسب نتیجه امیدوار کند.
حجت الاسلام براتی زاده با اشاره به تداوم اجرای طرح هجرت از سوی معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری کل استان، گفت:در پرونده های مددکاری زندانیان زوایایی از رفتارهای آشکار وجود دارد که ممکن است در ارزیابی های اولیه مانع کشف نقاط مثبت نهاینه شده در شخصیت افراد شود که با اقدامات تخصصی تر در حوزه های روانشناسی می توان این ظرفیت ها را در مسیر صحیح تربیتی ساماندهی کرد.

وی خاطرنشان کرد: در واقع هر فرد زندانی متناسب با ابعاد شخصیتی و رفتاری توانمندی های گوناگونی دارد که باید این ظرفیت ها شناسایی و در مسیر صحیح استفاده شود.

خراسان شمالی با یک میلیون نفر جمعیت در شمال شرق کشور واقع است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha