سنندج میزبان ششمین جشنواره مولودی خوانی رضوی(هه تاو) شد

سنندج- ایرنا- سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان گفت: ششمین جشنواره مولودی خوانی رضوی(هه تاو) به مناسبت دهه کرامت و میلاد امام رضا(ع) در سنندج برگزار می شود.

رشید محمودی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: این جشنواره سراسری با حضور هفت گروه مولودخوان حرفه ای از اقلیم کردستان عراق، خراسان رضوی، آذربایجان غربی و استان کردستان در خانه کُرد سنندج برگزار می شود.

وی با بیان اینکه در این مراسم معنوی از ۱۰نفر پیشکسوت عرصه مولودی خوانی، مداح و دف نوازی استان کردستان تجلیل و قدردانی می شود، هدف از برگزاری این مراسم را آشنایی جوانان و نوجوانان با سیره و سلوک ائمه اطهار(ع) از جمله امام رضا(ع) اعلام کرد.

سرپرست معاونت امور هنری و سینمایی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی کردستان ادامه داد: در ایام دهه کرامت علاوه بر ششمین جشنواره مولودی خوانی رضوی هه تاو، پنجمین جشنواره ملی موسیقی لیلاخ در روزهای چهارم و پنجم خردادماه در شهرستان دهگلان برگزار خواهد شد.

وی با بیان اینکه بخشی از برنامه‌های دهه کرامت به صورت مردمی و خود جوش برگزار می‌شود، اظهار کرد: انتظار می‌رود همه دستگاه‌ها نیز برای برگزاری هر چه باشکوه‌تر این برنامه‌ها همکاری لازم را داشته باشند.

ششمین جشنواره مولودی خوانی رضوی(هه تاو) ۱۰ خرداد جاری در خانه کرد سنندج برگزار می شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha