افزون بر هفت هزار میلیارد ریال مالیات به فعالان اقتصادی فارس استرداد شد

شیراز- ایرنا- مدیرکل امور مالیاتی فارس گفت: سال گذشته افزون هفت هزار و ۷۰۲ میلیارد ریال مالیات به فعالان اقتصادی و صادر کنندگان استان استرداد شد.

به گزارش سه شنبه ایرنا از روابط عمومی اداره کل امور مالیاتی فارس، حمیدرضا محمد ابراهیمی، تسریع در امور مربوط به استرداد مالیات را از شاخص‌های تکریم ارباب رجوع دانست و افزود: یکی از گلایه‌های فعالان اقتصادی، دیرکرد در استرداد مالیات بر ارزش افزوده بود که با رویکرد جدید نظام مالیاتی و پس از اصلاحاتی که در قانون مالیات بر ارزش افزوده انجام گرفت، استرداد مالیات بر ارزش افزوده شتاب خوبی به خود گرفت.

وی ادامه داد: معتقدیم که استرداد مالیات باید به موقع و با جلوگیری از اطاله رسیدگی پرونده‌ها انجام شود و بر همین اساس این میزان مالیات استرداد یافت.

افزون بر هفت هزار میلیارد ریال مالیات به فعالان اقتصادی فارس استرداد شد

مدیرکل امور مالیاتی فارس اظهارکرد: تلاش این اداره کل بررسی و رفع موانع تولید و حل مسایل مالیاتی فعالان اقتصادی بر مبنای تعامل و همکاری است و می کوشیم که استرداد مالیات به صادر کنندگان در حداقل زمان ممکن انجام شود.

ابراهیمی افزود: چنانچه مودیان در روند انجام استرداد مالیاتی با مشکلی مواجه شدند، موضوع را از طریق مرکز ارتباطات مردمی ۱۵۲۶ این اداره کل پیگیری کنند.

در استرداد مالیاتی، سازمان امور مالیاتی موظف است در تمامی موارد مالیاتی که مالیات مازاد دریافت نموده مابه التفاوت آن را برای اینکه حقوق مودی تضییع نشود به او بازپرداخت کند. به عبارتی دیگر، استرداد مالیاتی، تفاوت میان مالیات پرداخت شده و بدهی مالیاتی است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha