زلفی گل: جشنواره حرکت فرصتی برای نمایش توانمندی‌های علمی دانشجویان ایجاد کرد

ساری- ایرنا- وزیر علوم، تحقیقات و فناوری از جشنواره بین المللی «حرکت» به مثابه جایگاهی که توانسته است زمینه بروز و نمایش توانمندی های علمی دانشجویان کشور باشد، یاد کرد.

محمدعلی زلفی گل روز سه شنبه در حاشیه اختتامیه جشنواره «حرکت» در بابلسر در گفت و گو با خبرنگاران افزود: هدف از برپایی جشنواره بین المللی حرکت، جریان‌سازی در مجموعه دانشگاه‌ها است.

وی گفت: برگزیدگان این جشنواره توانستند دیده شوند و پدیده پل ارتباطی ایجاد کنند و باید از آنها حمایت شود.

وزیر علوم تصریح کرد: ابلاغ شیوه‌نامه اجرایی و فراخوان پانزدهمین جشنواره بین‌المللی حرکت از شهریور سال گذشته آغاز شده بود و دریافت آثار به دبیرخانه وزارت علوم مهرماه سال ۱۴۰۱ دستور کار قرار گرفت که پس از بررسی یک هزار و ۲۸۸ اثر از ۸۶ دانشگاه‌های متعدد از سوی دبیرخانه برای پانزدهمین جشنواره‌ بین‌المللی حرکت راه یافت.
زلفی گل ادامه داد: از این تعداد آثار ۹۵ اثر در حوزه هنر و معماری، ۱۶۵ اثر کشاورزی، ۳۷۷ اثر فنی مهندسی، ۱۶۳ اثر علوم پایه، ۴۴۹ اثر علوم انسانی و ۳۹ اثر در حوزه سفیر حرکت است.
به گزارش ایرنا، جشنواره بین المللی حرکت با اجرای چندین بخش رقابتی با زیر مجموعه انجمن‌های برتر و فعالیت‌های خلاقانه، نشریه، مسابقه، محتوای دیجیتال، کارآفرینی، بخش ویژه، کتاب، اختراع و دانشگاه صنعت است و علاوه بر آن بخش نمایشگاهی که مجموع آثار ارسالی برگزیده دانشجویان در پردیس دانشگاهی برای بازدیدکنندگان به نمایش درآمده است؛ همچنین سه بخش انجمن پویا، بین‌الملل و بخش سفیران حرکت برای اولین بار در این جشنواره انجام شد.
۳۳ اثر از سوی انجمن‌های علمی دانشجویان فعال این استان به جشنواره ارسال شده که در این جشنواره پنج گروه علمی دامپزشکی، کشاورزی، علوم پایه، فنی و مهندسی، فناوری و علوم انسانی شرکت کردند و آثار آنها پس از بررسی داوران برگزیده شده است.
در کنار جشنواره برگزاری کارگاه‌ها و کارگروه‌هایی به منظور هم‌افزایی و توانمندسازی برای دانشجویان و اساتید انجام و نشستی با حضور معاونت فرهنگی اجتماعی وزارت علوم برگزار شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha