۸۰ میلیارد تومان برای توسعه فضای کتابخانه‌ عمومی در آذربایجان‌غربی تصویب شد

مهاباد - ایرنا - مدیرکل نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی گفت: ۲۲ طرح در قالب مصوبات سفر استاندار آذربایجان‌غربی به شهرهای مختلف در حوزه کتابخانه با ۸۰ میلیارد تومان اعتبار در سطح این استان تصویب شد.

خدیجه معصومی روز چهارشنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: در قالب اجرای مصوبات حوزه توسعه و احداث کتابخانه‌های عمومی، ۱۳ مصوبه مربوط به احداث کتابخانه با اولویت شهرهای بدون کتابخانه در دستور کار قرار گرفته است.

وی ادامه داد: با عملیاتی شدن طرح‌های در دست اقدام در مجموع بیش از ۸۰ هزار مترمربع به فضای کتابخانه‌های عمومی استان اضافه خواهد شد.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی آذربایجان غربی افزود: در قبال اجرای همین مصوبات، ۲ پروژه طرح کتابخانه احمدآباد سفلی در تکاب و طرح توسعه کتابخانه خاتم الانبیاء اشنویه به بهره‌برداری رسیده است.

معصومی اضافه کرد: همچنین هم اکنون سه پروژه شامل کتابخانه سرو، کتابخانه علامه دهخدا میاندوآب و کتابخانه شهید علمی نقده در حال ساخت است.

وی با بیان اینکه هم اکنون ۷۴ کتابخانه نهادی و مشارکتی در استان وجود دارد که ۶۱ کتابخانه شهری و بقیه روستایی هستند، گفت: در حال حاضر ۱.۵ میلیون جلد در کتابخانه های استان وجود دارد.

معصومی با اشاره به اینکه در یک سال گذشته ۴۳ هزار و ۵۰۰ جلد کتاب به این نهاد اهدا شده است، یادآور شد: ۲۱ کتابخانه مشارکتی در آذربایجان غربی فعال است که ۱۲ کتابخانه در زندان‌ها واقع شده است.

نهاد کتابخانه‌های عمومی آذربایجان‌غربی از طریق ارائه منابعی چون کتاب و نشریه، آموزش و نرم‌افزار از کتابخانه‌های مشارکتی حمایت می‌کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha