جنگ در بلگورود روسیه با حمله پهپادی به روز دوم کشیده شد + فیلم

تهران- ایرنا- ویاچسلاو گلادکوف فرماندار منطقه مرزی بلگورود روسیه گفت: پس از حمله روز دوشنبه یک گروه خرابکار اوکراینی به این منطقه نیروهای مسلح این کشور امشب (سه‌شنبه) نیز با حمله پهپادی اهداف غیرنظامی را مورد هدف قرار دادند.

به گزارش ایرنا به نقل از سی‌ان‌بی‌سی، در جریان آنچه فرماندار بلگورود در تلگرام به عنوان بمباران و حملات هواپیماهای بدون سرنشین توصیف کرد، چندین نفر مجروح شدند و چندین خانه و یک ساختمان اداری محلی آسیب دیدند.

گلادکوف افزود: یک عملیات پاکسازی توسط وزارت دفاع روسیه و سازمان‌های مجری قانون در حال انجام است و به ساکنان منطقه گفته شده است که هنوز نمی‌توانند به خانه‌های خود بازگردند.

جنگ در بلگورود روسیه با حمله پهپادی به روز دوم کشیده شد + فیلم

تصاویری نیز در کانال‌های رسانه‌های اجتماعی روسیه منتشر شده است که ظاهراً ستونی از دود را پس از حمله در نزدیکی ساختمان سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) در بلگورود نشان می‌دهد.

نشریه نیویورک تایمز نیز در همین رابطه نوشت: درگیری‌ها برای دومین روز در روز سه‌شنبه در منطقه بلگورود در جنوب روسیه ادامه یافت، زیرا یک گروه شبه‌نظامی وابسته به اوکراین مدعی شد که روستاها را تصرف کرده و ضدحمله‌ها را دفع می‌کند که تا به امروز برجسته‌ترین نمونه این دست حملات از ورود جنگ به خاک روسیه است.

وزارت دفاع روسیه بعدازظهر سه‌شنبه اعلام کرد که شبه‌نظامیان را از مرز عقب رانده است و افزود که تعداد زیادی از خرابکاران کشته شده‌اند.

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه هم در بیانیه‌ای گفته بود که "رژیم کی‌یف بعد از شکست در شهر باخموت به اقدامات تروریستی علیه غیرنظامیان روی آورده است."

به گفته وزارت دفاع روسیه نزدیک به ۷۰ نفر از تروریست‌های ملی‌گرای اوکراینی کشته و چهار خودروی زرهی و پنج کامیون نظامی منهدم شدند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha