پدر شهیدان «آزاده» آسمانی شد

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۷:۵۷
کد خبر: 85120290
پدر شهیدان «آزاده» آسمانی شد

بجنورد- ایرنا- پدر شهیدان «سیدمصطفی و سید محمود آزاده» پس از سال‌ها صبر و استقامت در راه دفاع از ارزش‌های انقلاب و اسلام امروز (چهارشنبه) در در روستای خرق از توابع شهرستان فاروج خراسان شمالی دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.

به گزارش خبرنگار ایرنا، حاج میرزا غنی آزاده که در طول دوران هشت سال دفاع مقدس و در راه دفاع از ارزش‌های نظام مقدس جمهوری اسلامی 2 فرزند خود را تقدیم اسلام کرده بود پس از سال‌ها مجاهدت در سن ۹۴ سالگی بر اثر کهولت سن دار فانی را وداع گفت.

آیین تشییع پیکر آن مرحوم امروز سوم خردادماه ساعت ۱۰ همزمان با سالروز عملیات غرورآفرین بیت‌المقدس در روستای خرق از توابع شهرستان فاروج برگزار خواهد شد.

شهید "سید محمود آزاده" متولد سال ۱۳۴۵ از طریق بسیج سپاه پاسداران به جبهه‌های نبرد حق علیه باطل اعزام و در دی‌ماه سال ۶۵ در جبهه شلمچه به درجه رفیع شهادت نائل شد.

شهید "سید مصطفی آزاده" نیز متولد سال ۱۳۳۹ از طریق بسیج سپاه پاسداران وارد عرصه دفاع مقدس شد و سرانجام در اسفندماه سال ۶۶ در جبهه سومار جام شهادت را سر کشید.

خراسان شمالی بیش از سه هزار شهید تقدیم انقلاب اسلامی کرده است، همچنین بیش از ۳۵ هزار رزمنده این خطه در دوران دفاع مقدس در عملیات های مختلف حضور داشته اند.

این استان ۱۰ هزار و ۲۷۷ ایثارگر، ۳۹۷ آزاده و هفت هزار و ۲۳۲ جانباز دارد.

شهرستان فاروج با حدود ۵۰ هزار نفر جمعیت در ۹۰ کیلومتری شرق بجنورد قرار دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha