۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۳۶
کد خبرنگار: 893
کد خبر: 85120393
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

تحلیلگر اماراتی: کابینه نتانیاهو سران سازشکار عرب را بی آبرو کرد

تهران - ایرنا - رئیس مرکز سیاست‌های امارات گفت که کشورش و سایر سازشکاران عرب پس از عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی به دلیل تندروی‌های کابینه نتانیاهو، بی آبرو شده و هیچ دولت عربی دیگر در سایه این کابینه حاضر نیست در مسیر عادی سازی روابط با این رژیم گام بردارد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از پایگاه خبری «عربی ۲۱»،«ابتسام الکتبی» طی سخنانی در کنفرانس صهیونیستی «هرتزیلیا» در فلسطین اشغالی اظهار داشت: کابینه بنیامین نتانیاهو باعث بی اعتباری رهبران سازشکار عرب شد که اقدام به عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر کردند و بعید است که کشورهای دیگر در آینده نزدیک به توافق عادی‌سازی روابط با این رژیم تن بدهند.

وی با اشاره به این موضوع که سازشکاران به خاطر عادی سازی روابط با اسراییل حرفی برای گفتن ندارند و پاسخ رژیم صهیونیستی به سازشکاران، افزایش جنایت علیه ملت فلسطین و جنگ طلبی در منطقه بوده، ادامه داد: ابوظبی و دیگر امضاکنندگان توافق سازش در مقابل مردم عرب بی آبرو شدند، زیرا در این راستا سرمایه‌گذاری زیادی انجام دادند.

در این پیوند، سفارت امارات در تل آویو در بیانیه‌ای اعلام کرد که ابوظبی از رئیس و نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی برای شرکت در کنفرانس سازمان ملل در مورد تغییرات آب و هوا (کوپ ۲۸) که نوامبر آینده در دبی برگزار خواهد شد، دعوت کرده است.

سفارت امارات در سرزمین‌های اشغالی اعلام کرد که «محمد آل خاجه» سفیر ابوظبی در تل آویو از طرف «محمد بن زاید» و «محمد بن راشد» رئیس و معاون نخست وزیر امارات با تسلیم نامه‌ای به نتانیاهو و «اسحاق هرتزوگ» نخست وزیر و رئیس رژیم صهیونیستی از آن‌ها برای شرکت در کنفرانس یادشده در دبی دعوت کرده است.

به گزارش روزنامه صهیونیستی «هاآرتص»، نتانیاهو چند روز پس از سوگند کابینه‌اش در اواخر دسامبر سال گذشته میلادی قصد داشت از امارات دیدن کند، اما پس از آنکه «ایتامار بن گویر» وزیر تندروی امنیت داخلی رژیم صهیونیستی هفته اول آغاز به کار کابینه، به صحن‌های مسجدالاقصی در قدس اشغالی یورش برد، این دیدار لغو و به زمان نامعلومی موکول شد.

به نوشته هاآرتص، اگر نتانیاهو در کنفرانس بین المللی آب و هوا که به میزبانی امارات در دبی برگزار خواهد شد، شرکت کند، اولین سفر وی به این کشور به عنوان نخست وزیر رژیم صهیونیستی خواهد بود. با این حال، دعوت به این کنفرانس که با حضور رهبران کشورهای جهان برگزار می‌شود، اساسا از سفر سیاسی که برای نخست وزیر این رژیم ترتیب داده می‌شود، جداست.

رئیس رژیم صهیونیستی نیز از زمان تصدی این سمت، دو بار و به ترتیب در اوایل سال ۲۰۲۲ و در ماه می همان سال به ابوظبی سفر کرد.

«نفتالی بنت» نخست وزیر پیشین رژیم اسرائیل نیز دو بار به امارات سفر کرد، یک بار در دوره نخست وزیری در دوره یک‌ساله خود و یک بار هم پیش از آنکه نخست وزیر شود.

توافقنامه سازش با رژیم اشغالگر و جنایتکار اسرائیل موسوم به «توافق ابراهیم» در سال ۲۰۱۲ و با میانجیگیری آمریکا بین رژیم صهیونیستی و برخی از حکام کشورهای عربی از جمله بحرین، امارات و مغرب امضا شد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha