اسلام‌آباد مراقبت از مرزهای مشترک با ایران را افزایش دهد

اسلام‌آباد- ایرنا- دیپلمات سابق و عضو شورای روابط خارجی پاکستان، مرزهای مشترک با جمهوری اسلامی ایران را امن‌ترین مرزهای آن کشور در مقایسه با دیگر همسایه‌ها دانست و گفت: دشمنان مشترک ما درصدد تخریب این روابط هستند لذا اسلام‌آباد باید مراقبت از مرزهای ایران را افزایش دهد.

به گزارش ایرنا، «سید حسن حبیب» سفیر پیشین پاکستان در کره‌شمالی روز چهارشنبه طی مصاحبه با خبرنگار ایرنا، حمله تروریستی به مرزبانان غیور ایران در هنگ مرزی سراوان را به شدت محکوم و با دولت و ملت جمهوری اسلامی ایران به ویژه خانواده شهدا ابراز همدردی کرد.

وی اظهار داشت که این رخداد ناجوانمردانه تنها چند روز پس از دیدار مهم سران ایران و پاکستان در نقطه مشترک مرزی حکایت از تلاش همیشگی دشمنان پنهان و آشکار دو کشور همسایه دارد که از تقویت روابط ما ناخرسندند و برای ضربه زدن به ثبات، توسعه و اعتماد بین ایران و پاکستان متوسل به اعمال تروریستی و نا امن کردن مرزها می‌شوند.

حبیب علی که از سال ۱۳۷۶ تا ۱۳۷۹ به عنوان دیپلمات سفارت پاکستان در ایران حضور داشت، گفت: هیچ خطری متوجه پاکستان در مرزهای ایران نیست درحالی که توجه نیروهای امنیتی پاکستان یه مرزهای شرقی خود با هند و مرزهای غربی با افغانستان متمرکز شده است.

وی اظهار داشت که تعامل میان سران دو کشور اطمینان بخش است و عاملی قوی برای پیشبرد همکاری‌های دوجانبه می‌باشد اما همزمان نیاز به تقویت ساز وکار تعامل و همکاری میان نیروهای ایران و پاکستان در مرزها است تا در برابر هرگونه خرابکاری و تردد غیرقانونی واکنش سریع از سوی طرفین انجام شود.

عضو ارشد شورای روابط خارجی پاکستان(PCFR) از دولت اسلام‌آباد مطالبه کرد که مراقبت‌ها در مرزهای مشترک با ایران را تقویت کرده و اطمینان دهد که تروریست‌ها و اشرار جرات نا امنی و یا آسیب وارد کردن به مرزبانان برادر ما نداشته باشند.

وی گفت: هر زمان که روابط ایران و پاکستان سیر صعودی پیدا می‌کند و ابتکارات فوق العاده‌ای برای گسترش همکاری‌های فی مابین مانند افتتاح بازارچه مرزی و پروژه برق انجام می‌شود، شاهد تحرکات عناصر تروریستی هستیم که بدون شک از سوی برخی از طرف‌ها در منطقه و در سطح بین المللی مورد حمایت قرار دارند.

حسن حبیب افزود که خوشبختانه قرابت‌های فرهنگی و مردمی ایران و پاکستان همواره ضامن روابط برادرانه دو کشور است و این عزم مشترک در سران دو کشور وجود دارد ‌که با یاری یکدیگر دسیسه‌های دشمن را خنثی خواهند کرد.

حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان در شنبه شب گذشته و تلاش آن‌ها برای ورود به کشور با مقاومت مرزبانان دلیر و غیرتمند برجک مرزبانی روبه رو شد که در این درگیری متاسفانه پنج تن از مرزبانان عزیز ایران اسلامی به درجه رفیع شهادت نائل آمدند.

مرکز اطلاع رسانی و ارتباطات فراجا طی اطلاعیه‌ای اعلام کرد: در پی حمله تروریستی ناجوانمردانه اشرار و معاندان، تلاش تروریست‌های معاند برای ورود به کشور از مرز پاکستان با مقاومت مرزبانان دلیر برجک مرزبانی "مَزه سر" هنگ مرزی سراوان ناکام ماند.

سخنگوی وزارت خارجه پاکستان با صدور بیانیه‌ای حادثه تروریستی حمله به مرزبانان جمهوری اسلامی ایران را محکوم کرد و گفت: اسلام‌آباد متعهد به همکاری با تهران علیه تروریسم است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha