۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۰:۴۸
کد خبر: 85120461
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

 ژاپن قلمرو فضایی خود را برای اهداف دفاعی افزایش می‌دهد

تهران- ایرنا - یک منبع آگاه ژاپنی اعلام کرد که این کشور با اهداف دفاعی و تضمین امنیت ماهواره های جمع آوری کننده اطلاعاتی این کشور در تقابل با روسیه و چین در این مورد پهنه فضایی خود را افزایش می‌دهد.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از کیودو، این منبع آگاه ژاپنی با اشاره به پیش نویس سند امنیت فضایی این کشور گفت ژاپن نیز باهمکاری آمریکا و تقویت توانایی هایش برای از بین بردن اهداف دشمن از جمله پایگاه های موشکی که ظرفیت های ضدحمله نامیده می شوند اقدام خواهد کرد.

این سند برای اولین بار در تابستان سال جاری میلادی تکمیل خواهد شد و اقداماتی از این دست را برای ۱۰ سال آینده پوشش خواهد داد و در هماهنگی با بروزرسانی دولت از راهنمای سیاست دراز مدت، استراتژی امنیت ملی و دو سند دیگر کلیدی و مهم دسامبر سال گذشته که در آن وعده بدست آوردن ظرفیت های ضد حمله ای و دوبرابر کردن بودجه دفاعی طی ۵ سال آینده داده شده بود است.

در این سند به شکل آشکار با درنظر گرفتن چین آمده است : کشورهای همسایه به شکلی بی سابقه ماهواره های جمع آوری اطلاعات خود را گسترش دادند و رقابت در توسعه فضایی و استفاده از آن افزایش یافته است. به علاوه با اشاره به توسعه برخی کشورها در توانایی و ظرفیت های تخریب یا ازکار انداختن ماهواره های سایر کشورها تاکید می کند تهدیدها در فضا به شکلی سریع در حال افزایش است.

براساس داده های این منبع آگاه برای به حداکثر رساندن استفاده از تکنولوژی هایی از جمله هوش مصنوعی، دولت ژاپن با بخش خصوصی همکاری خواهد کرد و همچنین برای سرعت بخشیدن به انتقال اطلاعات از ماهواره های کوچک استفاده خواهد کرد و آنالیز تصاویر را از طریق هوش مصنوعی برای ردیابی سلاح های فوق صوتی چین و موشک های بالستیک کره شمالی بهبود خواهد بخشید.

ژاپن قصد دارد در مرکز عملیات های فضایی مشترک در کالیفرنیا که آمریکا، انگلیس و کانادا به شکل مشترک زباله های فضایی را رصد می کنند نیز مشارکت کند.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha