دبیرکل ناتو: تداوم حمایت از کی‌یف مستلزم افزایش تولید تسلیحات است

تهران-ایرنا- دبیرکل سازمان پیمان آتلانتیک شمالی (ناتو) گفت: حفظ و تداوم حمایت از اوکراین مستلزم این است که ما تولید تسلیحات و مهمات نظامی خود را افزایش دهیم.

به گزارش روز چهارشنبه ایرنا از نشریه آمریکایی نیوزویک، ینس استولتنبرگ روز گذشته در بیانیه‌ای اعلام کرد: ما باید پایگاه صنعتی فرا آتلانتیک (در آن سوی اقیانوس اطلس) خود را با هدف کسب اطیمنان از تکمیل ذخایر تسلیحاتی خود، تقویت کنیم.

وی نتایج اجرای این راهبرد را علاوه بر تداوم حمایت از اوکراین، تضمین توانایی بازدارندگی و دفاعی اعضای این پیمان نظامی ارزیابی کرد.

دبیرکل ناتو همچنین از تلاش‌های این ائتلاف در جهت افزایش ذخایر تسلیحات و مهمات نظامی که با تداوم ارسال آنها به ارتش اوکراین کاهش یافته است، خبر داد.

در طول جنگ روسیه و اوکراین که از فوریه ۲۰۲۲ (اسفند ۱۴۰۰) شروع شد، ناتو از کشورهای عضو خود خواسته که منابع نظامی اوکراین را تامین کنند.

استولتنبرگ ضمن بیان اهمیت و ضرورت بستن قراردادهای جدید تولید تسلیحات و مهمات با صنایع دفاعی در راستای پر کردن ذخایر نظامی ناتو ، اعلام کرد که برای آسان سازی این روند، نمایندگان صنایع دفاعی "از هر دو طرف اقیانوس اطلس" را به نشست وزرای دفاع ناتو در ماه آینده دعوت کرده است و اعضای اتحادیه اروپا نیز به این نشست دعوت می‌شوند.

وی در این بیانیه به برخی از تسلیحات مهمی که کشورهای عضو ناتو و اتحادیه اروپا به‌تازگی به اوکراین فرستادند از جمله موشک‌های دوربرد و تانک های سنگین مانند لئوپارد، چلنجر و ام ۱ آبرامز اشاره کرده است.

استولتنبرگ همچنین اعلام کرد که متحدان به زودی آموزش نحوه استفاده از جت‌های جنگنده استاندارد ناتو به خلبانان اوکراینی را آغاز می‌کنند.

دبیرکل ناتو تصریح کرد: این نشان‌دهنده آمادگی ما برای ایستادن در کنار اوکراین و مهیا شدن برای راهی طولانی است. البته حفظ تداوم حمایت از اوکراین مستلزم این است که ما تولید تسلیحات و مهمات را افزایش دهیم.

وی اضافه کرد: بنابراین، یکی از موضوعاتی که با وزرای دفاع در مورد آن صحبت خواهیم کرد این است که چگونه می‌توانیم در جهت افزایش و تقویت پایگاه صنعتی فرا آتلانتیک، همکاری نزدیک‌تری با یکدیگر (ناتو و اتحادیه اروپا) داشته باشیم.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha