۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۷:۳۳
کد خبرنگار: 965
کد خبر: 85120778
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

رییس شورای شهر: مردم دزفول دلداده انقلاب و نظام هستند

دزفول – ایرنا – رییس شورای اسلامی شهر دزفول، دیدار با مقام معظم رهبری در چهارم خرداد را مطالبه مردم دزفول دانست و گفت: مردم خوزستان و دزفول ولایتمدار و دلداده انقلاب و نظام جمهوری اسلامی هستند و انتظار می‌رود متولیان امر زمینه دیدار مردم استان با رهبر معظم انقلاب را فراهم کنند.

به گزارش ایرنا، محمدحسن پرآور روز چهارشنبه در یکصد و شصت و نهم جلسه رسمی شورای اسلامی شهر دزفول در صحن علی این شورا، با گرامیداشت چهارم خرداد روز مقاومت و پایداری و روز دزفول افزود: چهارم خرداد یادآور ایثارگری‌های مردم مقاوم دزفول است که در طول دفاع مقدس ایستادگی کردند و زیر بمباران‌ و موشکباران شدید دشمن بعثی در شهر ماندند و مقاومت کردند.

پرآور ادامه داد: هیچ شهری در دنیا وجود ندارد که با وجود اینکه خود زیر بمباران شدید دشمن باشد، بالاترین تعداد رزمنده را به جبهه‌ها اعزام کرده باشد و این ویژگی تنها خاص دزفول است.

وی افزود: مردم دزفول همه چیز خود را برای دفاع از انقلاب و اسلام به میدان آوردند و دین خود را به اسلام و انقلاب ادا کردند و باید مسوولان نیز با تمام توان وارد میدان خدمت به مردم این دیار شوند.

پیگیری احداث سومین موزه ملی دفاع مقدس در دزفول

رییس شورای اسلامی شهر دزفول گفت: مقاومت و ایستادگی مردم دزفول در دوران دفاع مقدس از چنان برجستگی برخوردار بود که در سال ۶۶ یکسال پیش از پایان جنگ، پس از بررسی شهرهای درگیر جنگ توسط هیات دولت، لوح زرین مقاومت به دزفول اهدا شد.

وی افزود: چهارم خرداد باید به یک رویداد مهم ملی و بین المللی تبدیل و مقاومت مردم دزفول به الگویی برای آزادی خواهان جهان تبدیل شود.

پرآور با اشاره به پیگیری موزه ملی دفاع مقدس در دزفول اظهار کرد: دزفول پس از تهران و همدان به دنبال ایجاد سومین موزه ملی دفاع مقدس است تا بزرگترین موزه دفاع مقدس کشور در این شهر مقاومت احداث شود.

احکام هیات امنای حرم حضرت سبزقبا(ع) صادر شد

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول نیز با اشاره به صدور احکام هیات امنای حرم حضرت سبزقبا(ع) گفت: تشکیل هیات امنای قوی و صدور احکام برای این اعضا از جمله مطالبه‌هایی بود که پس از پیگیری فراوان سرانجام در روزهای اخیر محقق شد.

علیرضا زمانی راد ادامه داد: تشکیل هیات امنای این آستان مقدس، فرصت طلایی برای پیگیری‌های جدی در سطح ملی به منظور تبدیل حرم حضرت سبزقبا(ع) به قطب مهم فرهنگی کشور است.

وی افزود: صدور احکام هیات امنای سبزقبا(ع) ضرباهنگ توسعه این آستان مقدس به عنوان چهارمین حرم اهل بیت(ع) در ایران را سرعت می‌بخشد.

زمانی راد با بیان اینکه دیدار با رهبر معظم انقلاب مطالبه مردم خوزستان است، گفت: مردم ولایتمدار خوزستان همواره پشتیبان نظام و انقلاب بوده و هستند.

رییس کمیسیون اقتصادی شورای اسلامی شهر دزفول ادامه داد: هفته دفاع مقدس که نام خوزستان بر تارک آن می‌درخشد فرصت مناسبی برای دیدار مردم خوزستان با رهبر معظم انقلاب است.

پیشنهاد نامگذاری هفته اول خرداد به نام هفته مقاومت جهانی

سخنگوی شورا و رییس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر دزفول گفت: سوم خرداد روز آزدسازی خرمشهر، چهارم خرداد روز مقاومت مردم دزفول و پنجم خرداد ماه روز پیروزی حزب الله بر رژیم صهیونیستی است.

علیرضا مجدی نسب پیشنهاد داد هفته اول خرداد ماه به نام هفته مقاومت جهانی نامگذاری شود.

دزفول دارای ظرفیت‌های عظیم در دوران دفاع مقدس است

جانشین مرکز فرهنگی دفاع مقدس دزفول نیز در این نشست با بیان اینکه ۲۰۰ برنامه شاخص برای بزرگداشت چهارم خرداد تدوین و اجرایی شده اس، گفت: مردمی‌سازی و استفاده از ظرفیت‌های مردمی در اجرای برنامه‌های چهارم خرداد مورد توجه قرار گرفته است.

سرهنگ غلامحسین پرهیزگار ادامه داد: برپایی ۱۵ ایستگاه صلواتی، افتتاح و کلنگ زنی ۷۰ طرح عمرانی، خدماتی، بهداشتی و درمانی، تجلیل از نقش زنان در دفاع مقدس، برگزاری ویژه برنامه‌های زنده تلویزیونی و دیدار با خانواده شهدا از دیگر برنامه‌ها به مناسبت چهارم خرداد است.

وی افزود: برگزاری گردهمایی رزمندگان‌ بخش مرکزی دزفول، برگزاری شب‌های مقاومت در بوستان‌های دزفول، تدوین سه مستند و سه نماهنگ با محوریت چهارم خرداد، برگزای یادواره ۸۵۶ شهید موشکی از دیگر برنامه هایی است که به مناسبت چهارم خرداد در دزفول برگزار می‌شود.

پرهیزگار با اشاره به مطالبه دیدار مردم خوزستان با رهبر معظم انقلاب گفت: دیدار با رهبر معظم انقلاب به عنوان مطالبه مردم دزفول و خوزستان باید در سطح استانی پیگیری شود.

وی با اشاره به ضرورت همدلی مسوولان شهرستان دزفول برای معرفی ظرفیت‌های دفاع مقدس این شهرستان افزود: دزفول ظرفیت‌های کم نظیری در دوران دفاع مقدس دارد که بهره گیری از آنها نیازمند انسجام و همدلی میان مسوولان شهرستان است.

به گزارش ایرنا، لایحه تفویض اختیار به شهرداری دزفول که پیش از این یکبار در صحن علنی شورا طرح ولی به دلیل نیاز به بررسی بیشتر به کمیسیون تخصصی ارجاع داده شده بود پس از اصلاحات مورد نظر اعضای شورا در نشست امروز مطرح و به تصویب رسید.

به گواه آمار، دزفول تنها شهر اشغال نشده‌ای است که مورد شدیدترین حملات موشکی و بمباران هوایی و زمینی قرار گرفت اما هرگز تسلیم نشد.
رژیم بعث عراق در مدت هشت سال جنگ، ۱۷۶ موشک غول پیکر «فراگ هفت و اسکاد» به شهر دزفول شلیک کرد.
هواپیماهای دشمن ۴۸۹ بمب و راکت بر سر مردم بی‌دفاع شهر فرو ریختند و آتش بارهای عراق با شلیک پنج هزار و ۸۲۱ گلوله توپ نقاط مختلف شهر را هدف قرار دادند اما با این همه خسارت، مردم دزفول با تقدیم ۲ هزار و ۶۰۰ شهید، چهار هزار جانباز، ۴۵۲ آزاده سرافراز و ۱۴۷ مفقود و جاویدالاثر حماسه مقاومت و پایداری را در تاریخ درخشان انقلاب اسلامی ایران جاودان ساخت.
به پاس این پایداری در هفتمین سال جنگ تحمیلی، به پیشنهاد دولت وقت، دزفول به عنوان شهر نمونه مقاومت کشور معرفی و در چهارم خرداد ۱۳۶۶ لوح زرینی به مردم دزفول اعطا شد.
همچنین چهارم خرداد به نام روز مقاومت و پایداری مردم دزفول در تقویم جمهوری اسلامی نامگذاری شد.

امسال برگزاری ۲۰۰ برنامه متنوع فرهنگی، هنری، ورزشی به مناسبت چهارم خرداد، روز مقاومت و پایداری - روز دزفول در این شهرستان تدارک دیده شده است. همچنین ۷۰ طرح عمرانی در زمینه درمانی، ورزش و گازرسانی به مناسبت این روز در دزفول افتتاح یا کلنگ زنی می‌شود.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha