۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبرنگار: 1763
کد خبر: 85120801
T T
۰ نفر

برچسب‌ها

جهش ۷۵ درصدی آمار خودکشی در نسل جدید صهیونیستها

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۳۷
کد خبر: 85120801
جهش ۷۵ درصدی آمار خودکشی در نسل جدید صهیونیستها

تهران - ایرنا - منابع صهیونیستی از جهش آمار خودکشی در بین نسل جدید صهیونیست ها در سرزمین های اشغالی خبر می دهند.

به گزارش ایرنا، روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت امروز چهارشنبه نوشت: بر اساس اطلاعاتی که بدست این رسانه رسیده است، خودکشی در میان نوجوانان و جوانان ۱۵ تا ۲۴ سال ۷۵ درصد افزایش داشته است.

این گزارش حاکی است: بررسی ها نشان می دهد که تعداد خودکشی بین این رده سنی در سرزمین های اشغالی بین سال های ۲۰۱۶ میلادی تا سال ۲۰۲۰ با یک جهش بلند مواجه بوده است.

گزارش به توضیح بیشتری در این خصوص ارائه نکرده و همچنین به میزان این آمار در سالهای ۲۰۲۱ و ۲۰۲۲ نپرداخته است.

افزایش پدیده خودکشی در میان اشغالگران صهیونیست و بویژه نظامیان این رژیم، نگرانی های بسیاری را در خصوص سرنوشت این جامعه و نظام اشغالگر میان محافل صهیونیستی و حامیان غربیش ایجاد کرده است.

دی ماه گذشته یک روزنامه رژیم صهیونیستی از خودکشی ۱۴ نظامی این رژیم در طول یک سال خبر داده بود.

روزنامه صهیونیستی «یدیعوت آحارونوت» دی ماه ۱۴۰۱ نوشت: افزایش نگران کننده‌ای در تعداد موارد خودکشی در ارتش اسرائیل مشاهده می‌شود.

این روزنامه افزود: فقط ۱۴ نظامی در سال ۲۰۲۲ میلادی به زندگی خود پایان داده‌اند که بالاترین رقم در طول پنج سال اخیر به شمار می‌رود.

پیش از این نیز مقامات و رسانه‌های رژیم صهیونیستی از افزایش نگران کننده خودکشی در بین نظامیان این رژیم و موارد متعدد تعرض فرماندهان و نظامیان مرد به نظامیان زن در تشکیلات نظامی این رژیم سخن گفته بودند.

به گزارش ارتش رژیم صهیونیستی، با وجود تلاش طرف‌های مسئول برای مقابله با این پدیده، سالانه حداقل ۳۰ نظامی اسرائیلی خودکشی می‌کنند.

فرماندهان ستاد ارتش رژیم صهیونیستی بارها برای کاهش خودکشی نظامیان این رژیم با صدور دستورهایی خواستار کاهش سلاح‌های در دسترس آنها شده بودند.

بر اساس گزارش‌ها، خوردن دارو با ۶۹ درصد، شایع‌ترین شیوه خودکشی در نزد نظامیان صهیونیست است، قطع رگ با ۸ درصد و دار زدن با ۶ درصد از دیگر روش‌های خودکشی در بین نظامیان این رژیم است.

افزایش آمار خودکشی‌ها، رئیس ستاد ارتش این رژیم را به شدت نگران کرده است تا جایی که وی خواستار جلوگیری از رخ دادن اتفاقات مشابه شده است.

«هرتزی هالوی» رئیس ستاد ارتش رژیم صهیونیستی در سخنانی به موضوع افزایش آمار خودکشی در میان نظامیان صهیونیست پرداخت و این اتفاق را یک پدیده خطرناک و دشوار برای ارتش این رژیم ارزیابی کرد.

شبکه صهیونیستی «کان» در این باره اعلام کرد که هالوی دستور داده است تا طرحی برای پایان دادن به پدیده خودکشی در ارتش رژیم صهیونیستی تدوین شود.

کان در ادامه آورده است که سال گذشته میلادی تعداد خودکشی‌ها در ارتش رژیم صهیونیستی افزایش یافت و به همین دلیل رئیس ستاد ارتش دستور داده است تا منابع و نیروی بیشتری برای مقابله با این موضوع اختصاص داده شود.

فرار از خدمت هم معضل دیگری برای بدنه نظامی رژیم صهیونیستی است و بنابر آمارهای انتشاریافته ۳۶ درصد از جوانان اسرائیلی از خدمت وظیفه فرار می‌کنند که سهم زنان در فرار از خدمت وظیفه حدود ۴۵ درصد است. در ارتباط با خدمت در نیروهای ذخیره هم لازم به ذکر است که بیش از ۶۰ درصد آن را انجام نمی‌دهند، هرچند برای مردان اجباری است.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha