خودروهای دودزا و آلاینده در البرز جریمه خواهند شد

کرج - ایرنا - رییس پلیس راهنمایی و رانندگی البرز گفت: به دلیل بروز آلایندگی در مناطق مختلف این استان، رانندگان به منظور کاهش این آلودگی نسبت به رفع نقص فنی وسایل نقلیه آلاینده و دودزا خود اقدام کنند در غیر این صورت جریمه خواهند شد.

سرهنگ "حمدالله رحمتی پور" روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار کرد: با توجه به تشدید آلایندگی ها و کاهش کیفیت هوای این استان ضرورت دارد رانندگان خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی خود را برای رفع نقص به مراکز خدمات خودرویی و معاینه فنی انتقال دهند.

وی خاطرنشان کرد: طرح برخورد با خودروهای آلاینده و فاقد معاینه فنی در همه فصول سال ادامه دارد.
وی گفت: شهروندان تا حد ممکن از هر گونه فعالیتی که منجر به افزایش آلودگی هوا می شود، خودداری کنند.

رحمتی پور افزود: خودروهایی که عمر تولید آن ها کمتر از چهارسال باشد نیازی به معاینه فنی ندارند اما بالای چهارسال باید برگه معاینه فنی دریافت کنند.

اداره کل محیط زیست استان البرز نیز اعلام کرده براساس گزارش ایستگاه های سنجش کیفیت هوای استان البرز کیفیت هوا در این استان برای تمام گروه های جامعه ناسالم و در وضعیت اضطرار قرار گرفته است.

براساس اعلام ایستگاه های سنجش آلودگی هوای استان البرز، شاخص بر خط کیفیت هوا (ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون) در شهرستان های اشتهارد، فردیس، ساوجبلاغ و کرج هم اکنون بر روی اعداد ۱۵۱، ۱۵۸، ۱۵۵ و ۱۶۱ قرار دارد.

این اداره کل همچنین توصیه کرد که با توجه به احتمال بروز علایم تنفسی در افراد حساس و همچنین تشدید بیماریهای قلبی،ریوی افراد مبتلا به این بیماری ها، سالمندان و کودکان فعالیت های طولانی یا سنگین خارج از منزل را کاهش دهند.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha