پزشکی قلب مشهد پیشگام در کشور است

۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۴:۰۳
کد خبر: 85120895
پزشکی قلب مشهد پیشگام در کشور است

مشهد- ایرنا- عضو کمیته اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین گفت: مشهد به لحاظ امکانات، تجهیزات و داشتن متخصصان و جراحان حوزه قلب در میان کلانشهرهای کشور جزو پیشتازان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، دکتر احسان جمشیدیان روز چهارشنبه در نشست خبری چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین که در مشهد برگزار شد، افزود: کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در سطح جهانی برگزار شده و با توجه به ظرفیت مشهد در حوزه گردشگری سلامت و حضور بیماران غیرایرانی بسیاری از کشورهای همسایه نظیر عراق و افغانستان در این کنگره حضور دارند.

وی ضمن اشاره به ویژگی‌های شاخص کنگره بین المللی قلب کاسپین، ادامه داد: در این کنگره علاوه بر متخصصان و صاحبنظران برجسته کشور، پروفسور "هورست سیورت"، رییس و بنیانگذار بنیاد جهانی csi، فوق تخصص قلب اطفال، رییس بخش قلب و عروق بیمارستان "سنکت کاتارینن فرانکفورت" به همراه ۲۲ میهمان خارجی از کشورهای آمریکا، انگلیس، آلمان، ایتالیا، لهستان، ترکیه، تایلند، ویتنام، هندوستان و افغانستان حضور دارند.

عضو کمیته اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین بیان کرد: متخصصان و فوق‌تخصص‌ها و جراحان قلب و عروق، نوزادان، متخصصان فوق تخصص قلب اطفال، بیهوشی، مراقبت‌های ویژه، بیهوشی، متخصصان کودکان، رادیولوژی و پرستاری از جمله گروه‌های هدف کنگره چهارم هستند.

رفع مشکل ۱۴ بیمار قلبی با وضعیت پیچیده

دبیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین، بیان کرد: در زمان برگزاری این کنگره در اتاق‌های عمل مشکل ۱۴ بیمار قلبی با وضعیت پیچیده از طریق آنژیوگرافی برطرف خواهد شد.

دکتر بهزاد علیزاده افزود: در کنار درمان این بیماران، متخصصان و اپراتورها هم در جریان کم و کیف این عملهای جراحی غیر تهاجمی قرار می‌گیرند.

وی ادامه داد: مقدمات تشکیل بنیاد نیک‌ورزی قلب کاسپین با هدف یاری‌رسانی به بیماران نیازمند و با مشکلات مالی فراهم شده است و هم‌اکنون در حال گرفتن مجوزهای آن از وزارت کشور و استانداری خراسان رضوی هستیم و می‌خواهیم که قدمی هرچند کوچک در جهت خدمت به این گروه داشته باشیم و درد و رنج را از آلام آنان خارج کنیم.

پزشکی قلب مشهد پیشگام در کشور است

ایران از جایگاه بالایی در حوزه قلب برخوردار است

دبیر علمی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین نیز در این نشست گفت: جمهوری اسلامی ایران از جایگاه بسیارخوبی در حوزه قلب در میان تمامی کشورهای دنیا برخوردار است.

دکتر محمود شبستری با اشاره به دستاوردهای خوب برپایی سه دوره کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در ایران افزود: پس از سه سال وقفه کرونایی، چهارمین دوره این رویداد بین‌المللی علمی و پزشکی برگزار شده است.

وی ادامه داد: اساتید و اعضای هیات علمی ۲۰ دانشگاه علوم پزشکی سراسر کشور از جمله مشهد مشارکت و همکاری بسیارخوبی با برگزارکنندگان چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین در بیمارستان امام رضا(ع) داشتند.

مدیر اجرایی چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین، نیز در این نشست خبری گفت: یکی از برنامه‌های مهم تدارک دیده شده در این کنگره "ضیافت زندگی" ویژه کودکان بهبود یافته با مشکلات قلبی است که چهارم خرداد ماه در تالار شهید مطهری برگزار می‌شود.

دکتر علی حیدری افزود: در این کنگره که دانشجویان و رزیدنت‌ها به متخصصان و جراحان آینده حضور دارند، دارای امتیاز بازآموزی برای حاضران لحاظ شده است..

به گزارش ایرنا، نخستین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین از سال ۲۰۱۸ آغاز شده و چهارمین دوره آن در سال ۲۰۲۳ در حال برگزاری است.

چهارمین کنگره بین‌المللی قلب کاسپین با موضوع مداخلات تهاجمی غیرجراحی در بیماری‌های مادرزادی و ساختمانی قلب (CASPIAN Meeting۲۰۲۳) از سوم تا پنجم خرداد ماه سال ۱۴۰۲ در بیمارستان امام رضا(ع) برگزار می‌شود.

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha