۳ خرداد ۱۴۰۲، ۱۶:۲۱
کد خبرنگار: 1540
کد خبر: 85120945
T T
۵ نفر

برچسب‌ها

توزیع گوشت مرغ در استان سمنان افزون بر نیاز روزانه است

سمنان - ایرنا - مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان گفت: امروز (چهارشنبه) ۵۳ تن گوشت گرم مرغ در استان توزیع شد که بیشتر از نیاز روزانه شهروندان است.

به گزارش خبرنگار ایرنا، مسعود طاهریان روز چهارشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: روزانه میانگین حدود ۵۰ تن در استان سمنان گوشت گرم مرغ توزیع و مصرف می‌شود و شاخص در توزیع شهرستانی جمعیت است و این روند عادلانه در استان صورت می‌گیرد.

وی با بیان اینکه قیمت گوشت مرغ در استان سمنان همواره بر اساس قیمت مصوب کشور بوده است، ادامه داد: اکنون قیمت مصوب در کشور هر کیلوگرم گوشت مرغ گرم ۷۳ هزار تومان و در استان سمنان نیز به همین قیمت است.

مدیر توسعه بازرگانی سازمان جهادکشاورزی استان سمنان تاکید کرد: این استان در موضوع گوشت مرغ تولیدکننده شاخص کشوری است و مازاد تولید دارد که به استان‌های همجوار به ویژه استان تهران ارسال می‌شود.

وی اضافه کرد: سمنان استان معین پایتخت است و علاوه بر آن به استان‌های البرز و قم نیز در صورت نیاز گوشت مرغ ارسال می‌شود.

طاهریان خاطر نشان کرد: شهروندان استان سمنان بابت موجودی گوشت مرغ، گوشت منجمد مرغ، گوشت قرمز و تخم مرغ در استان نگرانی نداشته باشند و این اقلام به صورت روزانه به اندازه نیاز عادی در شهرستان‌ها توزیع می‌شود.

استان سمنان که به دارالمرحمه معروف است با مساحت نزدیک به ۹۷ هزار و ۵۰۰ کیلومتر مربع یکی از پهناورترین استان‌های کشور ایران است و با پنج و ۹ دهم درصد مساحت کل کشور، از این نظر هفتمین استان ایران محسوب می‌شود.

این خطه از جانب شمال به استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران، از جنوب به استان‌های خراسان جنوبی و اصفهان، از شرق به استان خراسان رضوی و از غرب به استان‌های تهران و قم محدود است؛ بر این پایه و به دلیل موقعیت جغرافیایی همجواری با پایتخت و هفت استان مهم کشور، این استان از اهمیت زیادی برخوردار است.

بر پایه سرشماری نفوس و مسکن سال ۱۳۹۵ کشور، استان سمنان با هشت شهرستان در مجموع افزون بر ۷۰۲ هزار نفر جمعیت دارد.

اخبار مرتبط

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha